3 mediatips voor je deelname aan de Bouwbeurs

Home » Marketing » Nieuwswaarde » 3 mediatips voor je deelname aan de Bouwbeurs
mediatips bouwbeurs

3 mediatips voor de Bouwbeurs

Mediatip Bouwbeurs 1

Stuur je persbericht zo mogelijk 3 maanden voor aanvang van de Bouwbeurs naar de media. Dan ben je ruim op tijd voor de themapagina’s of themanummers over de beurs. Als je niet te lang wacht heb je 2 kansen in de gedrukte maandedities.

In de bouw zijn nog altijd veel gedrukte media, veelal maandbladen. Stem je planning altijd af op de cyclus van een maandblad: eerste helft ene maand verzenden, is vanaf medio volgende maand kans op plaatsing. Online media kunnen je nieuws natuurlijk direct plaatsen.

Mediatip Bouwbeurs 2

Als je een persbericht breder uitwerkt dan alleen het (technische) nieuws dat je op de beurs presenteert, kan de redactie je persbericht ook op andere plaatsen gebruiken, dus vergroot je je kansen op zichtbaarheid. Denk bijv. aan nieuwshaakjes als aankomende wet- en regelgeving of subsidies.

Mediatip Bouwbeurs 3

Online kanalen schreeuwen om content, iedere dag weer. Heb je een mening of visie waarmee je ook de aandacht kunt vestigen op je deelname aan de Bouwbeurs? Schroom dan niet om de redactie van bijvoorbeeld RenovatieProfs, DuurzaamGebouwd, of Cobouw aan te schrijven. Natuurlijk staan zij open voor een relevante blog!

En ik heb nog meer tips voor je. Ik breng nl. al zolang ik werk bedrijven en organisaties in de publiciteit. Mijn kennis en ervaring deel ik graag.

Omdat ik al jaren in de bouwsector werk, heb ik een enorm gespecialiseerd medianetwerk. Vele daarvan gaan schrijven of schrijven al over de Bouwbeurs. Die jaarlijkse 100 persberichten die wij verzenden vinden dus heel goed hun weg naar de redacties!

Bonustip Bouwbeurs

Denk je er aan je nieuws en informatie actueel te houden in het Service Portaal van de Bouwbeurs? Hier put de Jaarbeurs uit bij de werving en informatievoorziening.

Succes op de beurs!

Vergelijkbare berichten