Als jouw content waarde heeft help je een ander verder

Home » Marketing » Contentmarketing » Als jouw content waarde heeft help je een ander verder
content waarde

Waardevolle content helpt een ander verder

Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline.

De allerbeste content

De trend nu is focus op de allerbeste content. Want de overload aan informatie die er al is, wordt alleen maar groter. Maar ook authenticiteit, jouw eigen geluid, telt steeds zwaarder. En emotie, die content persoonlijk maakt. Het is jouw uitdaging dagelijks de beste en goed onderscheidende content te maken, op veel en de juiste plekken zichtbaar te zijn en snel te kunnen inhaken en schakelen. Daarvoor moet je weten wie je waar bereikt en een heldere koers hebben om onderwerpen maximaal uit te nutten.

Contentroutekaart

Contentmarketing is een kans je verhaal te vertellen, via verschillende kanalen, op een passievolle manier. Je kunt er door verrassen en je relevantie tonen. Helpen, leren en informeren. Zo maak je verhalen die het waard zijn om te delen.

Sinds begin 2017 ben ik bezig al mijn kennis, ervaring én mijn visie in een systeem onder te brengen. Het frame is de Contentroutekaart geworden. Alles dat relevant is om contentmarketing voor jouw projecten concreet te maken kan aan bod komen als je mijn model hanteert.

Als tryout heb ik in 2017 een 5-weekse groepscursus contentmarketing gegeven waarin de deelnemers met de Contentroutekaart hebben gewerkt. Hun reacties waren zo positief dat dat mij inspireerde in hoog tempo door te gaan met de doorontwikkeling van een cursusprogramma.

Ervaringen van cursisten, zij gingen je voor

“Ik heb geleerd om bij het begin te beginnen en niet direct met het einddoel bezig te zijn. De Contentroutekaart van Saskia is daarbij een erg goed hulpmiddel. Door de online lesvideo’s kwam ik op leuke ideeën om in de praktijk toe te passen.”

Karin Eksteen, marketing assistent Monier

“Ik ben me bewust geworden dat ik de content, kennis en ervaring die ik te bieden heb rond ‘mijn’ thema kunststof en innovatie, vaker en beter kan benutten en beter vindbaar kan maken. Saskia heeft me een structuur, tips en tricks aangereikt die mij helpen meer traffic en innovatie te stimuleren.”

Martin van Dord, innovatiecoach NRK

“Ik werk inmiddels vrijwel dagelijks met de Contentplanner en de Contentroutekaart van Saskia. Tijdens meetings en overleg met collega’s kan ik nu de verschillende content vraagstukken gerichter plaatsen. Wat willen we communiceren, wie is de doelgroep en welke media/middelen gaan we daarvoor inzetten.”

Simone Thur, marketing communicatie Den Braven Benelux

Na diverse formats te hebben uitgeprobeerd ben ik in 2021 gestart met de Contentklas. Dit is een maandelijkse online werkochtend met een groep gelijkgestemden die ik coach en inspireer. Je kunt meedoen.

Saskia de Jong

Saskia de Jong – marketeer en mediamaker

Een rode draad in mijn loopbaan is de worsteling in technische markten hoe je je waarde het best naar de markt krijgt. Hoewel ik geen techneut ben, kan ik snel tot de kern doordringen. Ik heb zoveel ervaring met marketing en communicatie in de techniek dat ik snel snap wat de essentie is. Bedrijven en organisaties schakelen mij in omdat ik ze help met een helder en overtuigend verhaal. Met mijn hulp worden zij geziene experts in hun vakgebied, waar niemand omheen kan.

Vergelijkbare berichten