Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline.

De trend nu is focus op de allerbeste content. Want de overload aan informatie die er al is, wordt alleen maar groter. Maar ook authenticiteit, jouw eigen geluid, telt steeds zwaarder. En emotie, die content persoonlijk maakt. Het is jouw uitdaging dagelijks de beste en goed onderscheidende content te maken, op veel en de juiste plekken zichtbaar te zijn en snel te kunnen inhaken en schakelen. Daarvoor moet je weten wie je waar bereikt en een heldere koers hebben om onderwerpen maximaal uit te nutten.

Contentroutekaart

Contentmarketing is een kans je verhaal te vertellen, via verschillende kanalen, op een passievolle manier. Je kunt er door verrassen en je relevantie tonen. Helpen, leren en informeren. Zo maak je verhalen die het waard zijn om te delen.

Sinds begin 2017 ben ik bezig al mijn kennis, ervaring én mijn visie in een systeem onder te brengen. Het frame is de Contentroutekaart geworden. Alles dat relevant is om contentmarketing voor jouw projecten concreet te maken kan aan bod komen als je mijn model hanteert.

Als tryout heb ik in 2017 een 5-weekse groepscursus contentmarketing gegeven waarin de deelnemers met de Contentroutekaart hebben gewerkt. Hun reacties waren zo positief dat dat mij inspireerde in hoog tempo door te gaan met de doorontwikkeling van een cursusprogramma.

Social learning platform EduJong – sinds 2017

Als marketing- en communicatieadviseur in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 zelfstandig werkzaam. Eind 2017 heb ik het social learning platform EduJong gelanceerd waarmee ik de rollen omdraai en jou mijn kennis en ervaring via cursussen en workshops overdraag hoe je van je kennis waardevolle content maakt. Zodat je zelf je contentmarketing structureert en efficiënt organiseert.

Via eigen cursussen help ik jou je kennis en expertise te vormen tot een ijzersterk verhaal. Ik heb meer dan 25 jaar b2b-ervaring. Het is mijn missie vooral de b2b-sector te inspireren content te maken die betekenis heeft en een ander verder helpt. Voor de klik en de click.

Waar gaat de cursus Contentmarketing over?

Vind je het lastig welke kanalen en media je moet kiezen? Weet je niet waar je doelgroep eigenlijk zit? Op welke platforms kun je je boodschap kwijt? Hoe ontwikkel je een heldere koers? Hoe pitch je een nieuwsitem bij journalisten? Hoe bedenk je goede onderwerpen en hoe kom je aan goed beeld? Allemaal zaken die aan de orde komen in de cursus Contentmarketing. Hier lees je waar de cursus over gaat en hoe de modules er uit zien.

De cursusinhoud bestaat uit:

  • Theorie en vooral veel praktische informatie over contentmarketing
  • Huiswerkopdrachten en feedback als je die maakt en inlevert
  • Why-how-what-video’s van mij
  • Speciaal voor jou geselecteerde online artikelen en boektips (NL en EN)
  • Diverse tools en schema’s

De groepscursus bestaat bovendien uit een aantal live-bijeenkomsten, contact met medecursisten en certificaat van deelname.

Ervaringen van cursisten, zij gingen je voor

“Ik heb geleerd om bij het begin te beginnen en niet direct met het einddoel bezig te zijn. De Contentroutekaart van Saskia is daarbij een erg goed hulpmiddel. Door de online lesvideo’s kwam ik op leuke ideeën om in de praktijk toe te passen.”

Karin Eksteen, marketing assistent Monier

“Ik ben me bewust geworden dat ik de content, kennis en ervaring die ik te bieden heb rond ‘mijn’ thema kunststof en innovatie, vaker en beter kan benutten en beter vindbaar kan maken. Saskia heeft me een structuur, tips en tricks aangereikt die mij helpen meer traffic en innovatie te stimuleren.”

Martin van Dord, innovatiecoach NRK

“Ik werk inmiddels vrijwel dagelijks met de Contentplanner en de Contentroutekaart van Saskia. Tijdens meetings en overleg met collega’s kan ik nu de verschillende content vraagstukken gerichter plaatsen. Wat willen we communiceren, wie is de doelgroep en welke media/middelen gaan we daarvoor inzetten.”

Simone Thur, marketing communicatie Den Braven Benelux

Groepscursus Contentmarketing of online

Tijdens de groepscursus werk je een concreet project uit als te delen en te promoten content. Je maakt snel stappen doordat er veel interactie met de medecursisten en met mij is.

De cursus bestaat uit 6 blokken met online lesmateriaal. In de groepscursus komt iedere week een blok aan bod. Tijdens de live-bijeenkomsten wordt ingegaan op theorie en praktijk en werk je aan je eigen project. Je bespreekt die en andere opdrachten met je medecursisten, interactie kenmerkt de bijeenkomsten. De groep bestaat uit maximaal 10 deelnemers.

Je volgt deze cursus online en tijdens de live-bijeenkomsten centraal in het land.

De online cursus doorloop je individueel op ieder moment en in je eigen tempo. Je krijgt reactie op huiswerk indien je dit inlevert en kunt te allen tijde per mail vragen stellen. Het online lesmateriaal is identiek.\

Investering in tijd

Minimaal een dagdeel per lesblok, in deze tijd kun je alles hebben doorgenomen en de opdrachten hebben gemaakt. Natuurlijk kun je er veel meer tijd in stoppen als je snel grotere stappen wilt zetten. Kun je deze tijd niet besteden aan de groepscursus, dan is het – voor jou én voor de groep – niet zinvol om mee te doen.

Sinds 2019: mijn cursusmateriaal nu op: ETAGO

Mijn eigen e-learning platform EduJong heb ik in 2018/2019 doorontwikkeld tot het platform voor het technische mkb: ETAGO. Hierop vind je kennis en inspiratie over ondernemen, persoonlijke groei en marketing. Ook andere experts delen er hun kennis en ervaring op. Al mijn cursusmateriaal komt hier op te staan.

Neem een kijkje op ETAGO!

ETAGO

Saskia de Jong