Contentkalender

Tools

Met hulp van deze handige contentkalender kun je eenvoudig en overzichtelijk blogs, artikelen en andere content inplannen. Het excelbestand biedt structuur en overzicht voor het hele jaar. Ik gebruik hem zelf ook, en in het hectische jaar 2021 is-ie goed van pas gekomen. Onderaan de pagina kun je de contentkalender 2022 downloaden!

Partner ernstig ziek en zelf een drukke baan; zo blijf ik overeind

DeJong

Noodsituatie thuis en zelf een fulltime baan? Mij overkwam het. Ik was naast mijn baan als zelfstandig adviseur net met een halve interimbaan gestart voor een aantal maanden. Dat was best lastig te organiseren, maar een goede klant help ik graag. En toen bleek mijn partner zeer, zeer ernstig ziek. Onze wereld stortte in. Tien … Lees meer

Column Bouwmagazine december 2021: Issues

Marketing

Hoe krijg je als organisatie vat op de impact die je hebt? Hoe kun je publiciteit in je eigen voordeel omzetten en bouw je aan zichtbaarheid? Ga na aan welke trends in de samenleving je je logisch kunt verbinden en voeg issuedenken aan je aanpak toe. Issues zijn gebaseerd op trends en belangrijke op dit … Lees meer

Column Bouwmagazine oktober 2021: Formule

Marketing

Het Formule 1-circus heeft ons land al lang weer verlaten. Lewis en onze Max achtervolgen elkaar nu elders in de wereld. Mijn krant vergeleek hun strijd met de duels tussen Ayrton Senna en Alain Prost, eind jaren 80. Wat opmerkelijk was: coureurs hadden in die tijd warme banden met de pers. De Formule 1 was … Lees meer

Column Bouwmagazine augustus 2021: Ruimte

Marketing

Zolang er zaterdagen zijn en mensen bereid zijn financieel bij te dragen groeit het gedicht ‘Letters van Utrecht’. De snelheid van dit gedicht is één letter per week. Iedere zaterdag om 13 uur wordt aan de Oudegracht een letter gehakt. In 2080 komt het gedicht bij het Ledig Erf aan en over twee eeuwen bij … Lees meer

Column Bouwmagazine juni 2021: Kampvuur

Marketing

De wereld stond afgelopen jaar op zijn kop. Goede omzet draaien was er voor veel bedrijven niet bij, anderen zagen hun business sky high gaan. Zakendoen veranderde. Bedrijven vonden zichzelf opnieuw uit, anderen sloten hun deuren. Veel is veranderd en wordt niet meer zoals het was. Is dat goed, of toch niet? Sinds de 90-er … Lees meer

Column Bouwmagazine mei 2021: Woordkunst

Marketing

Gekluisterd aan de buis zat ik tijdens de inauguratie van Joe Biden. Lady Gaga en J.Lo, wat een gasten had hij on stage! Maar de show stal Amanda Gorman. Heb je het ook gezien? Poëzie, ritmiek, theater, er zat zoveel in haar voordracht. Nagenoeg iedere zin kwam met gebaren, met tonen, met rust en pauzes. … Lees meer

Column Bouwmagazine april 2021: Kopie

Marketing

Ha-Joon Chang groeide op in Zuid-Korea, dat in de 60-er jaren straatarm was. Hoe anders is het nu: het is één van de rijkste landen ter wereld. De ommekeer vond plaats doordat westerse producten er schaamteloos gekopieerd en vervalst werden. Illegaal gekopieerde boeken gaven Ha-Yoon toegang tot de universiteit van Cambridge. Hij groeide uit tot … Lees meer

Column Bouwmagazine februari 2021: Zetje

Marketing

HAK heeft iets nieuws en ik vind het meesterlijk: een bord voor het kroost dat moeite heeft met groente eten, Het Helpende Bord. Het lijkt niet op een typisch kinderbord en helpt kinderen met groenten eten. Ik moest direct denken aan het principe van ‘nudging’. Wel eens van gehoord? De bedenker van nudging is de … Lees meer