Als jouw content waarde heeft help je een ander verder

3 september 2017contentmarketing

Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline. Hoe … Lees meer

Zo bouw je de beste media pitch op [met checklist]

4 juli 2017mediapitch

Oplages van kranten en tijdschriften dalen, redacties krimpen, mensen lezen minder en social media worden meer en meer als geloofwaardige nieuwsbron gezien. Geen feiten die al te vrolijk stemmen. En omdat mailboxen van journalisten dagelijks overvol zitten, moet je meer je best doen om hun aandacht te krijgen voor jouw nieuws en ideeën. Daarvoor heb … Lees meer

Geef je bedrijf een gezicht met videomarketing

7 mei 2017visuele content

Heb jij het ook gemerkt? Video is booming! Het is in rap tempo leading aan het worden in contentmarketing. De verwachting is dat het een steeds belangrijker middel in de marketingmix wordt. Dat komt natuurlijk vooral doordat video van iedereen is geworden en de techniek steeds eenvoudiger wordt, met dank aan YouTube en de smartphone. … Lees meer

Maak content met bereik en impact met de contentroutekaart

24 april 2017contentmarketing

Content tot 10x gebruiken, een onderwerp pitchen bij de media, 1 maand content plannen in 30 minuten. Het zijn onderwerpen waarop ál mijn gesprekspartners ‘aansloegen’ toen ik ze over de training contentmarketing vertelde die ik wou opzetten. Het resultaat? In een maand tijd had ik meer dan 10 deelnemers die willen leren hoe je met mijn … Lees meer

8 marketingtips hoe je bewoners overtuigt hun huis te verduurzamen

14 februari 2017contentmarketing

Tijdens de Bouwbeurs 2017 gaf ik in het Renovatietheater een presentatie hoe een aannemer, architect of installateur bewoners kan overtuigen hun koophuis te verduurzamen. Ik gaf 8 marketingtips voor duurzame overtuigingskracht in de bouw. In deze blog ga ik er dieper op in.  De bewoner die over de aanschaf en investeringen in huis gaat en meestal de … Lees meer

Hoera mijn 100e blog! 10 toptips over bloggen voor jou

1 februari 2017copywriting

Met bloggen bakken geld verdienen? Voor jezelf of voor de baas? Voor de meesten onder ons te mooi om waar te zijn. Na 100 blogs maak ik de balans op. Met bloggen creëer je positionering op een perfect presenteerblaadje. Snel resultaat kun je vergeten. Maar als je stug doorgaat, jezelf onvermoeibaar motiveert en je kennis … Lees meer

7 beeldbanken die jou gratis foto’s mailen

23 januari 2017visuele content

Heb jij dat ook? Dat je dagelijks bezig bent met beeld? Met beeld bedenken, zoeken, aanpassen, plaatsen. Ik voorspel dat je steeds meer met beeld bezig zult zijn: beeld wordt leidend en gaat het succes van contentmarketing mee bepalen. Maar help; hoe kom je aan goede en rechtenvrije foto’s? Ik noem je 7 beeldbanken die … Lees meer

Content is geen king meer, maar kingdom

17 januari 2017copywriting

In een wereld van content overload wordt de kwaliteit en originaliteit van content leidend, nog meer dan het eigenlijk al lang is. Schrijf originele content, bekwaam je in copywriting en maak de best mogelijke site voor jouw doelgroep. Daar scoor je mee. Content is geen king meer, maar is kingdom geworden. Het Google algoritme is … Lees meer