Wat jij kunt doen tegen nepnieuws: word digitaal bewust

17 november 2017nieuws & opinie

Dat de Tweede Kamer debatteert over nieuws, of liever gezegd over geen nieuws, dát is nieuws! De aanleiding is dat er bronnen zijn die informatie als nieuws verspreiden, wat geen nieuws is. Nepnieuws dus. Nepnieuws wordt inmiddels desinformatie genoemd. Een goeie term wat mij betreft, die aangeeft wat het beoogt: misleiding. Als we niet opletten … Lees meer

Contentmarketing steeds belangrijker; wat het effect is weten we niet goed [onderzoek VS]

27 oktober 2017contentmarketing

Deze maand publiceerden Content Marketing Institute en MarketingProfs hun B2B Content Marketing 2018 Study. Die bevat veel interessante feiten en cijfers over contentmarketing in de VS. Wat valt op? Voor de meeste organisaties wordt contentmarketing steeds belangrijker; maar wat het effect is weten de meesten niet. Omdat ze niet meten. Mijn advies: bepaal vooraf met … Lees meer

Bloggen is business, maar voeg alsjeblieft betekenis toe

18 oktober 2017contentmarketing, copywriting

Bloggen is business. En daar is niets mis mee. Bloggen mist echter vaak betekenis. Ik kan het weten, ik krijg regelmatig verzoeken om tegen betaling op mijn blog Woontlekker te bloggen. De onderwerpen vind ik voor mijn consumentenblog over energiezuinig wonen meestal veel te dun. Die verzoeken verdwijnen dus snel in de prullenbak. Bloggers, ondernemers … Lees meer

Als jouw content waarde heeft help je een ander verder

3 september 2017contentmarketing

Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline. Hoe … Lees meer

Zo bouw je de beste media pitch op [met checklist]

4 juli 2017mediapitch

Oplages van kranten en tijdschriften dalen, redacties krimpen, mensen lezen minder en social media worden meer en meer als geloofwaardige nieuwsbron gezien. Geen feiten die al te vrolijk stemmen. En omdat mailboxen van journalisten dagelijks overvol zitten, moet je meer je best doen om hun aandacht te krijgen voor jouw nieuws en ideeën. Daarvoor heb … Lees meer

Geef je bedrijf een gezicht met videomarketing

7 mei 2017visuele content

Heb jij het ook gemerkt? Video is booming! Het is in rap tempo leading aan het worden in contentmarketing. De verwachting is dat het een steeds belangrijker middel in de marketingmix wordt. Dat komt natuurlijk vooral doordat video van iedereen is geworden en de techniek steeds eenvoudiger wordt, met dank aan YouTube en de smartphone. … Lees meer

Maak content met bereik en impact met de contentroutekaart

24 april 2017contentmarketing

Content tot 10x gebruiken, een onderwerp pitchen bij de media, 1 maand content plannen in 30 minuten. Het zijn onderwerpen waarop ál mijn gesprekspartners ‘aansloegen’ toen ik ze over de training contentmarketing vertelde die ik wou opzetten. Het resultaat? In een maand tijd had ik meer dan 10 deelnemers die willen leren hoe je met mijn … Lees meer