Column Bouwmagazine april 2021: Kopie

Marketing

Ha-Joon Chang groeide op in Zuid-Korea, dat in de 60-er jaren straatarm was. Hoe anders is het nu: het is één van de rijkste landen ter wereld. De ommekeer vond plaats doordat westerse producten er schaamteloos gekopieerd en vervalst werden. Illegaal gekopieerde boeken gaven Ha-Yoon toegang tot de universiteit van Cambridge. Hij groeide uit tot … Lees meer

Column Bouwmagazine februari 2021: Zetje

Marketing

HAK heeft iets nieuws en ik vind het meesterlijk: een bord voor het kroost dat moeite heeft met groente eten, Het Helpende Bord. Het lijkt niet op een typisch kinderbord en helpt kinderen met groenten eten. Ik moest direct denken aan het principe van ‘nudging’. Wel eens van gehoord? De bedenker van nudging is de … Lees meer

Column Bouwmagazine januari 2021: Authentiek

Marketing

Dit is geen column over dat de bank je belt met het verzoek geld naar een kluisrekening over te maken. Of dat je dochter je vanaf een onbekend telefoonnummer appt met het verzoek een paar grote rekeningen te betalen. Die verhalen ken je, we werden er meermaals over gealarmeerd in 2020. Online oplichting leverde vorig … Lees meer

Contentkalender 2021, met tips voor 12 aanhakers

Tools

Met hulp van deze handige contentkalender kun je eenvoudig en overzichtelijk blogs, artikelen en andere content inplannen. Het excelbestand biedt structuur en overzicht voor het hele jaar. Ik gebruik hem zelf ook, en in het hectische jaar 2020 is-ie goed van pas gekomen. Onderaan de pagina kun je de contentkalender 2021 downloaden!

Column Bouwmagazine december 2020: Boodschap

Marketing

Het zit er op, het jaar is voorbij. 2020 was een bizar jaar. Wat domineerde het nieuws, waar spraken we over? Het ging vaak over de waarheid, over vrijheid, over zwart en wit, over overleven. En dagelijks ging het over corona; wat het met ons doet, met de economie, met de maatschappij. Het was ook … Lees meer

Column Bouwmagazine november 2020: Gewenste email

Marketing

Het geld zit in je email lijst, zeggen ze wel eens. Ik hoor hem vaker in het Engels: ‘the money is in the list’. Ken jij die ook? Email is nog steeds alive & kicking. Je hoort wel eens het tegenovergestelde beweren, maar niets is minder waar. Wie checkt zijn email dagelijks, wie begint er … Lees meer

25 jaar adviseur marketing en communicatie in de techniek

DeJong

Op 1 september 2020 bestond ik 25 jaar. Het was niet mijn eigen verjaardag, maar die van DeJong&Verder dat ik in 1995 oprichtte. Die dag was ik exact een kwart eeuw zelfstandig adviseur marketing en communicatie. Ik werd verrast met een jubileummagazine en een diner waarvoor een groep klanten en relaties zich had verzameld. Ik … Lees meer

Column Bouwmagazine oktober 2020: Eendracht

Marketing

De spreuk ‘eendracht maakt macht’, rond onze jaartelling ontleend aan een Romeinse geschiedschrijver, is nog steeds springlevend. De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden gebruikte hem al in de 16e eeuw als wapenspreuk. Nog immer wordt hij gebezigd  door tal van landen. En, fans van PSV weten dit: het is ook de lijfspreuk van hun club. … Lees meer

Column Bouwmagazine juli 2020: Onzeker

Marketing

Ken je dat, herken je dat? Je bent trots op je bedrijf, op de organisatie waarvoor je werkt, staat vierkant achter de producten en diensten. En je wilt het wel van de daken schreeuwen, want iedereen moet het weten. Niet doen! Sla er maar eens een folder of brochure op na, of bekijk een website. … Lees meer