Column Bouwmagazine januari 2021: Authentiek

Marketing

Dit is geen column over dat de bank je belt met het verzoek geld naar een kluisrekening over te maken. Of dat je dochter je vanaf een onbekend telefoonnummer appt met het verzoek een paar grote rekeningen te betalen. Die verhalen ken je, we werden er meermaals over gealarmeerd in 2020. Online oplichting leverde vorig … Lees meer

Contentkalender 2021, met tips voor 12 aanhakers

Tools

Met hulp van deze handige contentkalender kun je eenvoudig en overzichtelijk blogs, artikelen en andere content inplannen. Het excelbestand biedt structuur en overzicht voor het hele jaar. Ik gebruik hem zelf ook, en in het hectische jaar 2020 is-ie goed van pas gekomen. Onderaan de pagina kun je de contentkalender 2021 downloaden!

Column Bouwmagazine december 2020: Boodschap

Marketing

Het zit er op, het jaar is voorbij. 2020 was een bizar jaar. Wat domineerde het nieuws, waar spraken we over? Het ging vaak over de waarheid, over vrijheid, over zwart en wit, over overleven. En dagelijks ging het over corona; wat het met ons doet, met de economie, met de maatschappij. Het was ook … Lees meer

Column Bouwmagazine november 2020: Gewenste email

Marketing

Het geld zit in je email lijst, zeggen ze wel eens. Ik hoor hem vaker in het Engels: ‘the money is in the list’. Ken jij die ook? Email is nog steeds alive & kicking. Je hoort wel eens het tegenovergestelde beweren, maar niets is minder waar. Wie checkt zijn email dagelijks, wie begint er … Lees meer

25 jaar adviseur marketing en communicatie in de techniek

DeJong

Op 1 september 2020 bestond ik 25 jaar. Het was niet mijn eigen verjaardag, maar die van DeJong&Verder dat ik in 1995 oprichtte. Die dag was ik exact een kwart eeuw zelfstandig adviseur marketing en communicatie. Ik werd verrast met een jubileummagazine en een diner waarvoor een groep klanten en relaties zich had verzameld. Ik … Lees meer

Column Bouwmagazine oktober 2020: Eendracht

Marketing

De spreuk ‘eendracht maakt macht’, rond onze jaartelling ontleend aan een Romeinse geschiedschrijver, is nog steeds springlevend. De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden gebruikte hem al in de 16e eeuw als wapenspreuk. Nog immer wordt hij gebezigd  door tal van landen. En, fans van PSV weten dit: het is ook de lijfspreuk van hun club. … Lees meer

Column Bouwmagazine juli 2020: Onzeker

Marketing

Ken je dat, herken je dat? Je bent trots op je bedrijf, op de organisatie waarvoor je werkt, staat vierkant achter de producten en diensten. En je wilt het wel van de daken schreeuwen, want iedereen moet het weten. Niet doen! Sla er maar eens een folder of brochure op na, of bekijk een website. … Lees meer

Column Bouwmagazine juni 2020: Digitaal

Marketing

Op pad voor een afspraak bij de klant op kantoor, in de vergaderzaal met het team, het is allemaal passé. De meeste contacten verlopen nu online. Ben jij net als ik ook geswitcht naar digitaal werken? Werk je vanaf huis en rol je van de ene online meeting in de andere? De voordelen zijn legio, … Lees meer

Column Bouwmagazine mei 2020: Nieuwe wegen

Marketing

Ineens is alles anders, de tijd voor Covid-19 lijkt héél erg lang geleden. Weinig is nog zoals het was. Niemand weet hoe lang de crisis gaat duren en hoe groot de schade wordt. Leer er maar mee omgaan. Hoe doe je dat? Ben je aan het schuilen of kies je een strategische koers? Het is … Lees meer