Zo bouw je de beste media pitch op [met checklist]

Media

Oplages van kranten en tijdschriften dalen, redacties krimpen, mensen lezen minder en social media worden meer en meer als geloofwaardige nieuwsbron gezien. Geen feiten die al te vrolijk stemmen. En omdat mailboxen van journalisten dagelijks overvol zitten, moet je meer je best doen om hun aandacht te krijgen voor jouw nieuws en ideeën. Daarvoor heb … Lees meer

Zelf onderzoek doen schaalt je autoriteit en geloofwaardigheid op

Marketing

Door zelf onderzoek te doen ontdekte Florence Nightingale dat soldaten stierven door ziektes die vooraf voorkomen hadden kunnen worden, en veel minder door hun oorlogswonden zelf. Haar onderzoek is baanbrekend geweest, zeker voor die tijd: midden 19e eeuw. Wat leren we meer dan 150 jaar later nog van Florence? Dat je met zelf onderzoek doen … Lees meer

Weg met nepnieuws; creëer echt nieuws en biedt waarde

Media

Er is de afgelopen weken genoeg geanalyseerd over nepnieuws. Waar het vandaag komt, hoe het ontstaat, wat we ertegen kunnen doen. Complottheorieën te over, tot op het allerhoogste niveau van oost en west. En niet te vergeten van de algoritmes van Facebook en Google. Dus nu aan de slag om waardevol nieuws te maken. En het … Lees meer

Wat jij kunt doen tegen nepnieuws: word digitaal bewust

Media

Dat de Tweede Kamer debatteert over nieuws, of liever gezegd over geen nieuws, dát is nieuws! De aanleiding is dat er bronnen zijn die informatie als nieuws verspreiden, wat geen nieuws is. Nepnieuws dus. Nepnieuws wordt inmiddels desinformatie genoemd. Een goeie term wat mij betreft, die aangeeft wat het beoogt: misleiding. Als we niet opletten … Lees meer

VR kan bewoner motiveren zijn woning te verduurzamen

Marketing

Heb je dit al eens meegemaakt? Dat er een grote walvis vlak langs je heen zwemt terwijl je op het dek van een gezonken schip staat? Dat je een keuken bekijkt door de ogen van een kind of huisdier? Virtual reality (VR) zal de kijk op bouwen en wonen compleet veranderen. VR kan een bewoner … Lees meer

Veel van wat b2b-klant interesseert leest hij in de media

Media

De zakelijke koper van vandaag is een mens zoals jij en ik. Een mens die in zijn eentje online naar informatie zoekt. En dat steeds meer mobiel doet. Hij is een anonieme, emotionele, veranderlijke koper die veel minder loyaal is dan de b2b-klant van vroeger. Wat wil hij lezen, wie en wat vindt hij betrouwbaar … Lees meer

Social media jaarkalender 2018 [met tekst teller]

Tools

Met de social media kalender 2018 krijg je goed overzicht in al je social posts, 365 dagen lang. Tweets, Linkedin updates, Facebook-posts, ze kunnen er allemaal in. Extra handig is de kolom die automatisch het aantal tekens van je post telt, een tekst teller dus. Een gratis Excel met voor iedere maand een apart blad. … Lees meer

Schrijf en deel kennis die klopt en logisch is

Marketing

 “Als u een huis of bedrijfspand heeft gekocht zult u te maken krijgen met gas, water en licht oftewel met energie.“ Zo begint een blog op een site over vastgoed en interieur. Hoe open kan de deur zijn? Hier heeft iemand zitten SEO-zweten om voldoende zoekwoorden in H1, H2 en H3-koppen en bodytekst te stoppen. … Lees meer

Publiciteit in de technische sector: je zit op goud

Media

Zit jij in de technische sector of heb je er klanten? Kennis en expertise in de techniek zijn goud voor nieuws en een goed verhaal in de media. Technische mensen houden van bedrijven en organisaties die content produceren. Veel content. Ze zijn er gek op, het kan hen niet lang en diepgravend genoeg zijn. Onderzoek … Lees meer