Kun je gewoon blijven communiceren, kan marketing in deze onzekere coronavirus-tijden? Ik vind van wel, het is goed voor jezelf, je organisatie en de economie. Stilstand is achteruitgang, dus kom in actie en pas je aan de veranderde omstandigheden aan. Noodzaakt deze pandemie een radicale herziening van je marketing en sales? Ga anders denken, dan … Lees meer
Blog
Column Bouwmagazine maart 2020: Survival
Aanpassingen. Ik leerde het al tijdens de biologieles op de middelbare school. Het dier dat zich blijvend weet aan te passen aan zijn omgeving, overleeft. Aanpassen is ook voor mensen en organisaties aan de orde van de dag. En nu hotter dan hot. De wereld staat op zijn kop, het coronavirus legt alles plat. ‘Survival … Lees meer
Column Bouwmagazine februari 2020: Aandacht verdienen
Schrik niet: traditionele marketing en sales werken niet meer. Internet heeft het hele speelveld veranderd. De klant zoekt zelf en bepaalt waar jij moet zijn en wat je moet aanbieden. De klant zit aan de knoppen; aan jouw knoppen. Vroeger kreeg je makkelijker de aandacht, vandaag krijg je de aandacht niet meer vanzelf. Op websites, … Lees meer
Contentkalender 2020 geeft overzicht in je marketing
Voor de vierde keer al weer maakte ik de Contentkalender. Met deze excel plan je je blogs, artikelen, ebooks en andere content. Je krijgt overzicht en structuur in je (content)marketing door het jaar heen. De Contentkalender 2020 is een handige tool die je overzicht geeft in je marketing, ik gebruik hem zelf ook. Het jaar … Lees meer
Kracht website onderschat door bouw- en installatiebedrijven
Voor technisch mkb-platform ETAGO onderzocht ik of de website van bouw- en installatiebedrijven de connectie met de lezer legt. Ik bekeek het persoonlijke karakter van ruim 100 websites, de weergave van projecten, de nieuwsvoorziening en of de site de lezer tot actie aanzet. Het resultaat is onthutsend: op veel websites staat weinig content over projecten, … Lees meer
Content updaten: geef je content een tweede leven [die kan langer mee dan je denkt]
Mijn fiets, die heb ik al een jaar of 25. Da’s in ons land niks bijzonders. Niet verbazend: onze fiets voert de top 5 van meest gerepareerde spullen aan, gevolgd door laptop, naaimachine, telefoon en klok. Hoe anders is het als kleding, speelgoed, strijkijzer, koffer en koffiezetapparaat kapot gaan. Tweederde van de Nederlanders is ervan … Lees meer
Expertise marketing: verkoop waarin je uitblinkt [en met gemak]
Ken je die ene expert die vaak wordt geïnterviewd? En die innovator die regelmatig op congressen spreekt? Of die ontwikkelaar wiens posts duizenden views op Linkedin hebben met vele likes en reacties? Dat zijn mensen die iets weten en kunnen én dat uitventen. Zij profiteren van de vicieuze cirkel: wie zichzelf laat zien wordt gevonden … Lees meer
Met marketing maak je verduurzaming voor de klant aantrekkelijker
Verkoop jij technische producten of adviseer jij over technische projecten? In alle fasen voor en tijdens zo’n aanschaf, is marketing en communicatie met de klant belangrijk, of dat nu een consument is of een zakelijke klant. Gaat het over een duurzame aankoop die technisch complex is dan zijn advies en toelichting nóg crucialer. De klant … Lees meer
Nieuwe huisstijl DeJongEV zit weer als gegoten
Samen komen we verder, dat was ongeveer het motto toen ik in 1995 voor mezelf begon. Op de voorkant van mijn businessplan stond: ‘DeJong&Verder [werktitel]’. Ik kon echt niks anders verzinnen. Ik bedenk nog wel iets anders als het eenmaal zover is, dacht ik. Maar, end of story: die naam werd het en is het … Lees meer
Zo maak jij de media pitch waarmee een journalist direct aan de slag gaat
Wil je met nieuws en artikelen in de media komen? Mail dan een compact voorstel over je idee voor publiciteit naar een website, krant of tijdschrift. Dat heet een media pitch. Maar help, de mailbox van een journalist zit dagelijks overvol. Hoe krijg je zijn of haar aandacht voor een artikel waarin je product wordt … Lees meer