Social media jaarkalender 2018 [met tekst teller]

17 januari 2018Tools

Met de social media kalender 2018 krijg je goed overzicht in al je social posts, 365 dagen lang. Tweets, Linkedin updates, Facebook-posts, ze kunnen er allemaal in. Extra handig is de kolom die automatisch het aantal tekens van je post telt, een tekst teller dus. Een gratis Excel met voor iedere maand een apart blad. … Lees meer

Contentkalender 2018 [+ tips voor een heel jaar praktisch gebruik]

1 januari 2018Tools

Voor heel 2018 heb ik weer een handige tool voor je: de contentkalender 2018. Daarin plan je je blogs, artikelen, e-books en andere content gestructureerd en efficiënt. Deze blog bevat tips voor een heel jaar praktisch gebruik, onderaan de tekst download je de kalender. Als je aan je expertstatus wilt bouwen en relevant bereik wilt … Lees meer

Maak nu de kickstart voor je contentmarketing 2018 [5 gratis lessen]

5 december 2017Marketing

Vandaag is het 5 december; Sinterklaas! Sint deelt uit en ik ook. Vandaag ben ik SinterSas: ik heb een e-learning kado voor je waarmee je verder komt. Vandaag krijg je 5 introductielessen van me, gratis dus. Maak de kickstart voor je contentmarketing 2018, met 5 online lessen kun je direct aan de slag. E-learning in jouw … Lees meer

Wat jij kunt doen tegen nepnieuws: word digitaal bewust

17 november 2017Media

Dat de Tweede Kamer debatteert over nieuws, of liever gezegd over geen nieuws, dát is nieuws! De aanleiding is dat er bronnen zijn die informatie als nieuws verspreiden, wat geen nieuws is. Nepnieuws dus. Nepnieuws wordt inmiddels desinformatie genoemd. Een goeie term wat mij betreft, die aangeeft wat het beoogt: misleiding. Als we niet opletten … Lees meer

Bloggen is business, maar voeg alsjeblieft betekenis toe

18 oktober 2017Marketing

Bloggen is business. En daar is niets mis mee. Bloggen mist echter vaak betekenis. Ik kan het weten, ik krijg regelmatig verzoeken om tegen betaling op mijn blog Woontlekker te bloggen. De onderwerpen vind ik voor mijn consumentenblog over energiezuinig wonen meestal veel te dun. Die verzoeken verdwijnen dus snel in de prullenbak. Bloggers, ondernemers … Lees meer

Als jouw content waarde heeft help je een ander verder

3 september 2017Marketing

Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline. De … Lees meer

Zo bouw je de beste media pitch op [met checklist]

4 juli 2017Media

Oplages van kranten en tijdschriften dalen, redacties krimpen, mensen lezen minder en social media worden meer en meer als geloofwaardige nieuwsbron gezien. Geen feiten die al te vrolijk stemmen. En omdat mailboxen van journalisten dagelijks overvol zitten, moet je meer je best doen om hun aandacht te krijgen voor jouw nieuws en ideeën. Daarvoor heb … Lees meer

Masterclass Contentmarketing: maak van je kennis waardevolle content

9 juni 2017Marketing

Alleen als je de allerbeste content maakt, heb je impact. We leven in een tijdperk van informatie overload, de meeste content wordt niet eens gelezen! Hoe word je zichtbaar en bereik je je publiek? Ga met contentmarketing aan de slag en maak van je kennis waardevolle content. ‘Jij kunt van je kennis waardevolle content maken’. … Lees meer