Dit is geen column over dat de bank je belt met het verzoek geld naar een kluisrekening over te maken. Of dat je dochter je vanaf een onbekend telefoonnummer appt met het verzoek een paar grote rekeningen te betalen. Die verhalen ken je, we werden er meermaals over gealarmeerd in 2020. Online oplichting leverde vorig … Lees meer
Blog
Column Bouwmagazine december 2020: Boodschap
Het zit er op, het jaar is voorbij. 2020 was een bizar jaar. Wat domineerde het nieuws, waar spraken we over? Het ging vaak over de waarheid, over vrijheid, over zwart en wit, over overleven. En dagelijks ging het over corona; wat het met ons doet, met de economie, met de maatschappij. Het was ook … Lees meer
Column Bouwmagazine november 2020: Gewenste email
Het geld zit in je email lijst, zeggen ze wel eens. Ik hoor hem vaker in het Engels: ‘the money is in the list’. Ken jij die ook? Email is nog steeds alive & kicking. Je hoort wel eens het tegenovergestelde beweren, maar niets is minder waar. Wie checkt zijn email dagelijks, wie begint er … Lees meer
25 jaar adviseur marketing en communicatie in de techniek
Op 1 september 2020 bestond ik 25 jaar. Het was niet mijn eigen verjaardag, maar die van DeJong&Verder dat ik in 1995 oprichtte. Die dag was ik exact een kwart eeuw zelfstandig adviseur marketing en communicatie. Ik werd verrast met een jubileummagazine en een diner waarvoor een groep klanten en relaties zich had verzameld. Ik … Lees meer
Column Bouwmagazine oktober 2020: Eendracht
De spreuk ‘eendracht maakt macht’, rond onze jaartelling ontleend aan een Romeinse geschiedschrijver, is nog steeds springlevend. De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden gebruikte hem al in de 16e eeuw als wapenspreuk. Nog immer wordt hij gebezigd door tal van landen. En, fans van PSV weten dit: het is ook de lijfspreuk van hun club. … Lees meer
Column Bouwmagazine juli 2020: Onzeker
Ken je dat, herken je dat? Je bent trots op je bedrijf, op de organisatie waarvoor je werkt, staat vierkant achter de producten en diensten. En je wilt het wel van de daken schreeuwen, want iedereen moet het weten. Niet doen! Sla er maar eens een folder of brochure op na, of bekijk een website. … Lees meer
Column Bouwmagazine juni 2020: Digitaal
Op pad voor een afspraak bij de klant op kantoor, in de vergaderzaal met het team, het is allemaal passé. De meeste contacten verlopen nu online. Ben jij net als ik ook geswitcht naar digitaal werken? Werk je vanaf huis en rol je van de ene online meeting in de andere? De voordelen zijn legio, … Lees meer
Column Bouwmagazine mei 2020: Nieuwe wegen
Ineens is alles anders, de tijd voor Covid-19 lijkt héél erg lang geleden. Weinig is nog zoals het was. Niemand weet hoe lang de crisis gaat duren en hoe groot de schade wordt. Leer er maar mee omgaan. Hoe doe je dat? Ben je aan het schuilen of kies je een strategische koers? Het is … Lees meer
Gratis marketingadvies in onzekere tijden
Kun je gewoon blijven communiceren, kan marketing in deze onzekere coronavirus-tijden? Ik vind van wel, het is goed voor jezelf, je organisatie en de economie. Stilstand is achteruitgang, dus kom in actie en pas je aan de veranderde omstandigheden aan. Noodzaakt deze pandemie een radicale herziening van je marketing en sales? Ga anders denken, dan … Lees meer
Column Bouwmagazine maart 2020: Survival
Aanpassingen. Ik leerde het al tijdens de biologieles op de middelbare school. Het dier dat zich blijvend weet aan te passen aan zijn omgeving, overleeft. Aanpassen is ook voor mensen en organisaties aan de orde van de dag. En nu hotter dan hot. De wereld staat op zijn kop, het coronavirus legt alles plat. ‘Survival … Lees meer