Schrik niet: traditionele marketing en sales werken niet meer. Internet heeft het hele speelveld veranderd. De klant zoekt zelf en bepaalt waar jij moet zijn en wat je moet aanbieden. De klant zit aan de knoppen; aan jouw knoppen. Vroeger kreeg je makkelijker de aandacht, vandaag krijg je de aandacht niet meer vanzelf. Op websites, … Lees meer
Blog
Kracht website onderschat door bouw- en installatiebedrijven
Voor technisch mkb-platform ETAGO onderzocht ik of de website van bouw- en installatiebedrijven de connectie met de lezer legt. Ik bekeek het persoonlijke karakter van ruim 100 websites, de weergave van projecten, de nieuwsvoorziening en of de site de lezer tot actie aanzet. Het resultaat is onthutsend: op veel websites staat weinig content over projecten, … Lees meer
Content updaten: geef je content een tweede leven [die kan langer mee dan je denkt]
Mijn fiets, die heb ik al een jaar of 25. Da’s in ons land niks bijzonders. Niet verbazend: onze fiets voert de top 5 van meest gerepareerde spullen aan, gevolgd door laptop, naaimachine, telefoon en klok. Hoe anders is het als kleding, speelgoed, strijkijzer, koffer en koffiezetapparaat kapot gaan. Tweederde van de Nederlanders is ervan … Lees meer
Expertise marketing: verkoop waarin je uitblinkt [en met gemak]
Ken je die ene expert die vaak wordt geïnterviewd? En die innovator die regelmatig op congressen spreekt? Of die ontwikkelaar wiens posts duizenden views op Linkedin hebben met vele likes en reacties? Dat zijn mensen die iets weten en kunnen én dat uitventen. Zij profiteren van de vicieuze cirkel: wie zichzelf laat zien wordt gevonden … Lees meer
Met marketing maak je verduurzaming voor de klant aantrekkelijker
Verkoop jij technische producten of adviseer jij over technische projecten? In alle fasen voor en tijdens zo’n aanschaf, is marketing en communicatie met de klant belangrijk, of dat nu een consument is of een zakelijke klant. Gaat het over een duurzame aankoop die technisch complex is dan zijn advies en toelichting nóg crucialer. De klant … Lees meer
Nieuwe huisstijl DeJongEV zit weer als gegoten
Samen komen we verder, dat was ongeveer het motto toen ik in 1995 voor mezelf begon. Op de voorkant van mijn businessplan stond: ‘DeJong&Verder [werktitel]’. Ik kon echt niks anders verzinnen. Ik bedenk nog wel iets anders als het eenmaal zover is, dacht ik. Maar, end of story: die naam werd het en is het … Lees meer
Zo maak jij de media pitch waarmee een journalist direct aan de slag gaat
Wil je met nieuws en artikelen in de media komen? Mail dan een compact voorstel over je idee voor publiciteit naar een website, krant of tijdschrift. Dat heet een media pitch. Maar help, de mailbox van een journalist zit dagelijks overvol. Hoe krijg je zijn of haar aandacht voor een artikel waarin je product wordt … Lees meer
Zelf onderzoek doen schaalt je autoriteit en geloofwaardigheid op
Door zelf onderzoek te doen ontdekte Florence Nightingale dat soldaten stierven door ziektes die vooraf voorkomen hadden kunnen worden, en veel minder door hun oorlogswonden zelf. Haar onderzoek is baanbrekend geweest, zeker voor die tijd: midden 19e eeuw. Wat leren we meer dan 150 jaar later nog van Florence? Dat je met zelf onderzoek doen … Lees meer
Ebook ETAGO helpt je om je eigen stijl te ontwikkelen
Iedereen die wil bijblijven en wil concurreren is in beweging. Zoek jij ook bagage om aan de bal te blijven? Veel werk en functies zijn anders dan pakweg 20 jaar geleden en blijven veranderen. Wil je perspectief en houvast creëren voor jezelf, je werk, je leven? Als jij het een uitdaging vindt daarin je eigen … Lees meer
3 blogs met inspiratie uit de VS voor jouw contentmarketing
November 2018 heb ik mij volledig ondergedompeld in marketingkennis en -inspiratie tijdens het jaarlijkse internationale B2B MarketingForum 2018 van MarketingProfs. Ik volg 19 presentaties in 3,5 dag, daar zit 1 workshop van een hele dag bij. Met vellen vol aantekeningen ga ik na een week San Francisco huiswaarts. Het was een geweldige reis, Amerika is … Lees meer