Bloggen is business, maar voeg alsjeblieft betekenis toe

Marketing

Bloggen is business. En daar is niets mis mee. Bloggen mist echter vaak betekenis. Ik kan het weten, ik krijg regelmatig verzoeken om tegen betaling op mijn blog Woontlekker te bloggen. De onderwerpen vind ik voor mijn consumentenblog over energiezuinig wonen meestal veel te dun. Die verzoeken verdwijnen dus snel in de prullenbak. Bloggers, ondernemers … Lees meer

6V checklist voor de kickstart van jouw free publicity

Media

Een persbericht heeft vaak 2 problemen zeggen journalisten: er zit geen nieuws in of het is te commercieel. Veel teksten halen nooit de redactionele kolommen, in de pers komen ze niet. Een groter euvel is dat veel bedrijven en organisaties er niet aan beginnen, om uiteenlopende redenen. Ze komen dus niet eens in beeld bij … Lees meer

Als jouw content waarde heeft help je een ander verder

Marketing

Als jouw content waarde heeft, help je een ander verder. Contentmarketing is waarde overbrengen om het leven van de ander te verbeteren met nuttige informatie. Het verbindt en verkoopt. Door goeie inhoud te brengen met een ijzersterk verhaal. Dat kan via blogs, e-books, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures, enzovoort. Online én offline. De … Lees meer

Zo bouw je de beste media pitch op [met checklist]

Media

Oplages van kranten en tijdschriften dalen, redacties krimpen, mensen lezen minder en social media worden meer en meer als geloofwaardige nieuwsbron gezien. Geen feiten die al te vrolijk stemmen. En omdat mailboxen van journalisten dagelijks overvol zitten, moet je meer je best doen om hun aandacht te krijgen voor jouw nieuws en ideeën. Daarvoor heb … Lees meer

Geef je bedrijf een gezicht met videomarketing

Marketing

Heb jij het ook gemerkt? Video is booming! Het is in rap tempo leading aan het worden in contentmarketing. De verwachting is dat het een steeds belangrijker middel in de marketingmix wordt. Dat komt natuurlijk vooral doordat video van iedereen is geworden en de techniek steeds eenvoudiger wordt, met dank aan YouTube en de smartphone. … Lees meer

Maak content met bereik en impact met de contentroutekaart

Marketing

Content tot 10x gebruiken, een onderwerp pitchen bij de media, 1 maand content plannen in 30 minuten. Het zijn onderwerpen waarop ál mijn gesprekspartners ‘aansloegen’ toen ik ze over de training contentmarketing vertelde die ik wou opzetten. Het resultaat? In een maand tijd had ik meer dan 10 deelnemers die willen leren hoe je met mijn … Lees meer

Hoera mijn 100e blog! 10 toptips over bloggen voor jou

Marketing

Met bloggen bakken geld verdienen? Voor jezelf of voor de baas? Voor de meesten onder ons te mooi om waar te zijn. Na 100 blogs maak ik de balans op. Met bloggen creëer je positionering op een perfect presenteerblaadje. Snel resultaat kun je vergeten. Maar als je stug doorgaat, jezelf onvermoeibaar motiveert en je kennis … Lees meer