Door zelf onderzoek te doen ontdekte Florence Nightingale dat soldaten stierven door ziektes die vooraf voorkomen hadden kunnen worden, en veel minder door hun oorlogswonden zelf. Haar onderzoek is baanbrekend geweest, zeker voor die tijd: midden 19e eeuw. Wat leren we meer dan 150 jaar later nog van Florence? Dat je met zelf onderzoek doen … Lees meer
Blog
Ebook ETAGO helpt je om je eigen stijl te ontwikkelen
Iedereen die wil bijblijven en wil concurreren is in beweging. Zoek jij ook bagage om aan de bal te blijven? Veel werk en functies zijn anders dan pakweg 20 jaar geleden en blijven veranderen. Wil je perspectief en houvast creëren voor jezelf, je werk, je leven? Als jij het een uitdaging vindt daarin je eigen … Lees meer
3 blogs met inspiratie uit de VS voor jouw contentmarketing
November 2018 heb ik mij volledig ondergedompeld in marketingkennis en -inspiratie tijdens het jaarlijkse internationale B2B MarketingForum 2018 van MarketingProfs. Ik volg 19 presentaties in 3,5 dag, daar zit 1 workshop van een hele dag bij. Met vellen vol aantekeningen ga ik na een week San Francisco huiswaarts. Het was een geweldige reis, Amerika is … Lees meer
Plan your content and media with the Content Calender 2019
With the Content Calender 2019 you plan your blogs, articles, e-books and other content in an Excel format. You get structure and overview, how convenient! The result is a colourful calender which is helpful 365 days. At the bottom of this blog page you download the calendar. The Content Calendar 2019 has a column for … Lees meer
Plan je content en media met de Contentkalender 2019
Ook voor het jaar 2019 kun je mijn Contentkalender downloaden. De kalenders van 2017 en 2018 bleken erg in trek, dus daarom heb ik hem ook voor 2019 gemaakt. In deze Excel plan je je blogs, artikelen, e-books en andere content voor heel 2019 in 365 nu nog lege vakjes. Hij geeft je structuur en … Lees meer
Publiciteit in de technische sector: je zit op goud
Zit jij in de technische sector of heb je er klanten? Kennis en expertise in de techniek zijn goud voor nieuws en een goed verhaal in de media. Technische mensen houden van bedrijven en organisaties die content produceren. Veel content. Ze zijn er gek op, het kan hen niet lang en diepgravend genoeg zijn. Onderzoek … Lees meer
Maak van je persbericht het startpunt van extra zichtbaarheid
Offline én online heb je enorme kansen om zichtbaar te zijn via free publicity, je nieuws te verspreiden en aan je naamsbekendheid te bouwen. Een persbericht is daarvoor een prima middel. Vooral dankzij internet kun je naast verzending aan journalisten nog veel meer met het nieuws in je persbericht doen. Het 5W-format van het persbericht … Lees meer
Geef de bewoner die energiezuinig wil wonen een zetje in de rug
Energiezuinig bouwen en renoveren is hot. Miljoenen woningen in ons land wachten op verduurzaming. Aan de keukentafel bij de bewoner thuis merken alle aannemers, architecten, installateurs en bouwadviseurs dat energiezuinig wonen op de agenda staat. Hoe overtuig je iemand zijn huis te verduurzamen? Geef de bewoner die energiezuinig wil wonen met een beetje marketing en … Lees meer
Veel van wat b2b-klant interesseert leest hij in de media
De zakelijke koper van vandaag is een mens zoals jij en ik. Een mens die in zijn eentje online naar informatie zoekt. En dat steeds meer mobiel doet. Hij is een anonieme, emotionele, veranderlijke koper die veel minder loyaal is dan de b2b-klant van vroeger. Wat wil hij lezen, wie en wat vindt hij betrouwbaar … Lees meer
Content piramide: handige structuur voor slimme contentmarketing [+ video]
Heb je kennis en expertise die een ander niet heeft? Wil jij een kennispartner zijn van je klanten en relaties? Met de content piramide bouw je dat op. Het is een visueel model waarin je soorten content stapelt, met bovenaan de content die het meest waardevol is, zoals bijvoorbeeld een white paper. De inhoud hiervan … Lees meer