Doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt

20 november 2016contentmarketing

Een titel passend bij deze tijd van het jaar, we niezen wat af in de herfst en winter. Puur toeval hoor, want ik wil iets kwijt over authenticiteit. En niezers zoeken het opmerkelijke, authentieke en niezen graag door, aldus marketinggoeroe Seth Godin. Marketingblog over doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt. Succes hangt af … Lees meer

3 mediatips voor je deelname aan de Bouwbeurs 2017

3 november 2016mediapitch

Doet jouw bedrijf mee aan de Bouwbeurs 2017? Ik heb 3 tips en een bonustip voor je om met je nieuws in de media te komen. Mediatip 1 Stuur je persbericht zo mogelijk 3 maanden voor aanvang van de Bouwbeurs naar de media. Dan ben je ruim op tijd voor de themapagina’s of themamummers over de beurs. … Lees meer

Issues veroorzaken non-stop honger online

30 juni 2016nieuws & opinie

De enorme opmars van online platforms is een geweldige kans zichtbaar te worden bij je doelgroepen. Als je je opinie over issues deelt in de media, staan redacties voor je in de rij. En kun je online duizenden views behalen. Issues veroorzaken non-stop honger online. In een vorige blog schreef ik dat content met een vleugje … Lees meer

Jubileum DeJong&Verder: 21 jaar jong

20 juni 2016verder

He he, ik heb het gehaald! In ons land ben je met 18 meerderjarig en met 21 onafhankelijk. September 1995 zag DeJong&Verder het levenslicht. 21 jaar geleden! Al ruim 2 decennia zorgt DeJongEV voor onmisbare vitamines. Om te bouwen aan merken, kennis te delen en relaties te leggen. Voor een stem en gezicht in de markt. … Lees meer

In een oogopslag handig overzicht met social media kalender

31 mei 2016contentmarketing

Bij de persberichten, blogs en andere nieuwsberichten die mijn collega’s en ik maken, experimenteerden we al langer met overzichten voor de bijbehorende tweets, Linkedin updates en Facebook-posts. Als je er op googlet, vind je een keur aan social media kalenders. Vele lijken handig, maar ze zijn het niet allemaal, of schieten jouw doel ver voorbij. Ik maakte een eigen social … Lees meer

Content met vleugje commercie verhoogt merkvertrouwen

16 mei 2016contentmarketing

Vraag je je af of het beïnvloeden van de lezer met commerciële teksten online contraproductief werkt? Gooi je twijfels overboord. Een SWOCC-publicatie over contentmarketing wijst uit dat informatieve content met een vleugje commercie leidt tot een beter merkimago, hogere betrokkenheid en meer merkvertrouwen. Aan de slag dus met relevante online content, met kennis die het waard … Lees meer

In 5 stappen je visuele identiteit met beeld dat spreekt

10 maart 2016visuele content

Vallen jou ook online de nietszeggende stockfoto’s op van jonge mensen in overleg op kantoor? Van de laptop met vingers op de toetsen, van de mobiele telefoon met schrijfblok er naast? Van happy people met een kopje koffie? Dat zijn stockfoto’s die mensen kiezen omdat het lekker makkelijk en goedkoop is. Er is alleen niets … Lees meer

Energitie regionaal netwerk energiezuinige bouw en renovatie

29 februari 2016verder

Energitie is een initiatief van Tielse ondernemers die thuis zijn op het gebied van energiezuinige bouw en renovatie. Saskia de Jong en architect Egbert de Jong (geen familie) zijn er begin 2016 mee gestart. Vanuit Tiel zal het netwerk in heel Rivierenland actief worden. We geven voorlichting en advies en begeleiden ontwerp en (ver)bouw. Bewoners kunnen … Lees meer

Schrijf en deel kennis die klopt en logisch is

12 februari 2016copywriting

 “Als u een huis of bedrijfspand heeft gekocht zult u te maken krijgen met gas, water en licht oftewel met energie.“ Zo begint een blog op een site over vastgoed en interieur. Hoe open kan de deur zijn? Hier heeft iemand zitten SEO-zweten om voldoende zoekwoorden in H1, H2 en H3-koppen en bodytekst te stoppen. … Lees meer

6 tips om in de media te scoren met je beursdeelname

15 oktober 2015mediapitch

Beursdeelname geeft drie keer kansen voor publiciteit: vooraf, tijdens en na de beurs. Niet iedereen realiseert zich dat. Vooraf kun je een persbericht uitsturen over je deelname en het nieuws dat je presenteert. Tijdens de beurs kun je journalisten ontvangen op je stand en ze informeren via de persmap in de perskamer. En na de … Lees meer