Weg met nepnieuws; creëer echt nieuws en biedt waarde

Media

Er is de afgelopen weken genoeg geanalyseerd over nepnieuws. Waar het vandaag komt, hoe het ontstaat, wat we ertegen kunnen doen. Complottheorieën te over, tot op het allerhoogste niveau van oost en west. En niet te vergeten van de algoritmes van Facebook en Google. Dus nu aan de slag om waardevol nieuws te maken. En het … Lees meer

VR kan bewoner motiveren zijn woning te verduurzamen

Marketing

Heb je dit al eens meegemaakt? Dat er een grote walvis vlak langs je heen zwemt terwijl je op het dek van een gezonken schip staat? Dat je een keuken bekijkt door de ogen van een kind of huisdier? Virtual reality (VR) zal de kijk op bouwen en wonen compleet veranderen. VR kan een bewoner … Lees meer

Lek museum Calatrava en pleidooi van Jan Terlouw

Marketing

Kwaliteit is in het leven niet vanzelfsprekend en duurzaamheid ook niet. Over het lekke museum van Calatrava en de duurzame focus van Jan Terlouw. Ik grijp ze aan om met behulp van storytelling de aandacht te vestigen op de noodzaak van duurzaamheid in de wereld.  Drup, drup, drup. Terwijl ik met mijn dochter in het Museu de … Lees meer

Doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt

Marketing

Een titel passend bij deze tijd van het jaar, we niezen wat af in de herfst en winter. Puur toeval hoor, want ik wil iets kwijt over authenticiteit. En niezers zoeken het opmerkelijke, authentieke en niezen graag door, aldus marketinggoeroe Seth Godin. Marketingblog over doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt. Succes hangt af … Lees meer

3 mediatips voor je deelname aan de Bouwbeurs 2017

Media

Doet jouw bedrijf mee aan de Bouwbeurs 2017? Ik heb 3 tips en een bonustip voor je om met je nieuws in de media te komen. Mediatip 1 Stuur je persbericht zo mogelijk 3 maanden voor aanvang van de Bouwbeurs naar de media. Dan ben je ruim op tijd voor de themapagina’s of themanummers over de beurs. … Lees meer

Issues veroorzaken non-stop honger online

Media

De enorme opmars van online platforms is een geweldige kans zichtbaar te worden bij je doelgroepen. Als je je opinie over issues deelt in de media, staan redacties voor je in de rij. En kun je online duizenden views behalen. Issues veroorzaken non-stop honger online. In een vorige blog schreef ik dat content met een vleugje … Lees meer

Jubileum DeJong&Verder: 21 jaar jong

DeJong

Hè hè, ik heb het gehaald! In ons land ben je met 18 meerderjarig en met 21 onafhankelijk. September 1995 zag DeJong&Verder het levenslicht. 21 jaar geleden! Al ruim 2 decennia zorgt DeJongEV voor onmisbare vitamines. Om te bouwen aan merken, kennis te delen en relaties te leggen. Voor een stem en gezicht in de markt. … Lees meer

In een oogopslag handig overzicht met social media kalender

Tools

Bij de persberichten, blogs en andere nieuwsberichten die mijn collega’s en ik maken, experimenteerden we al langer met overzichten voor de bijbehorende tweets, Linkedin updates en Facebook-posts. Als je er op googlet, vind je een keur aan social media kalenders. Vele lijken handig, maar ze zijn het niet allemaal, of schieten jouw doel ver voorbij. Ik maakte een eigen social … Lees meer

Content met vleugje commercie verhoogt merkvertrouwen

Marketing

Vraag je je af of het beïnvloeden van de lezer met commerciële teksten online contraproductief werkt? Gooi je twijfels overboord. Een SWOCC-publicatie over contentmarketing wijst uit dat informatieve content met een vleugje commercie leidt tot een beter merkimago, hogere betrokkenheid en meer merkvertrouwen. Aan de slag dus met relevante online content, met kennis die het waard … Lees meer

In 5 stappen je visuele identiteit met beeld dat spreekt

Marketing

Vallen jou ook online de nietszeggende stockfoto’s op van jonge mensen in overleg op kantoor? Van de laptop met vingers op de toetsen, van de mobiele telefoon met schrijfblok er naast? Van happy people met een kopje koffie? Dat zijn stockfoto’s die mensen kiezen omdat het lekker makkelijk en goedkoop is. Er is alleen niets … Lees meer