Content tot 10x gebruiken, een onderwerp pitchen bij de media, 1 maand content plannen in 30 minuten. Het zijn onderwerpen waarop ál mijn gesprekspartners ‘aansloegen’ toen ik ze over de training contentmarketing vertelde die ik wou opzetten. Het resultaat? In een maand tijd had ik meer dan 10 deelnemers die willen leren hoe je met mijn … Lees meer
Blog
Marketing tips hoe je bewoners overtuigt hun huis te verduurzamen
Laten we haar Karin noemen. Ze is de belangrijkste beslisser en beïnvloeder bij de aanschaf en investeringen in haar eigen huis. Is ze gemotiveerd om energiezuinig te wonen en wil ze haar huis verduurzamen? Of is ze een volger die op zeker speelt en de kat uit de boom kijkt? Met kennis en inspiratie over … Lees meer
Hoera mijn 100e blog! 10 toptips over bloggen voor jou
Met bloggen bakken geld verdienen? Voor jezelf of voor de baas? Voor de meesten onder ons te mooi om waar te zijn. Na 100 blogs maak ik de balans op. Met bloggen creëer je positionering op een perfect presenteerblaadje. Snel resultaat kun je vergeten. Maar als je stug doorgaat, jezelf onvermoeibaar motiveert en je kennis … Lees meer
7 beeldbanken die jou gratis foto’s mailen
Heb jij dat ook? Dat je dagelijks bezig bent met beeld? Met beeld bedenken, zoeken, aanpassen, plaatsen. Ik voorspel dat je steeds meer met beeld bezig zult zijn: beeld wordt leidend en gaat het succes van contentmarketing mee bepalen. Maar help; hoe kom je aan goede en rechtenvrije foto’s? Ik noem je 7 beeldbanken die … Lees meer
Content is geen king meer, maar kingdom
In een wereld van content overload wordt de kwaliteit en originaliteit van content leidend, nog meer dan het eigenlijk al lang is. Schrijf originele content, bekwaam je in copywriting en maak de best mogelijke site voor jouw doelgroep. Daar scoor je mee. Content is geen king meer, maar is kingdom geworden. Het Google algoritme is … Lees meer
365 dagen structuur met de contentkalender 2017
Als je het niet plant, komt er weinig van terecht. Of het is niet 100% effectief. Tja, de waarheid is hard. Optimaal zichtbaar zijn vergt continue aandacht, dag in dag uit. Het is niet eenvoudig overzicht te krijgen in je contentmarketing. Daarom heb ik de contentkalender 2017 gemaakt. Dat is een eenvoudige Excel waarin je … Lees meer
Weg met nepnieuws; creëer echt nieuws en biedt waarde
Er is de afgelopen weken genoeg geanalyseerd over nepnieuws. Waar het vandaag komt, hoe het ontstaat, wat we ertegen kunnen doen. Complottheorieën te over, tot op het allerhoogste niveau van oost en west. En niet te vergeten van de algoritmes van Facebook en Google. Dus nu aan de slag om waardevol nieuws te maken. En het … Lees meer
VR kan bewoner motiveren zijn woning te verduurzamen
Heb je dit al eens meegemaakt? Dat er een grote walvis vlak langs je heen zwemt terwijl je op het dek van een gezonken schip staat? Dat je een keuken bekijkt door de ogen van een kind of huisdier? Virtual reality (VR) zal de kijk op bouwen en wonen compleet veranderen. VR kan een bewoner … Lees meer
Lek museum Calatrava en pleidooi van Jan Terlouw
Kwaliteit is in het leven niet vanzelfsprekend en duurzaamheid ook niet. Over het lekke museum van Calatrava en de duurzame focus van Jan Terlouw. Ik grijp ze aan om met behulp van storytelling de aandacht te vestigen op de noodzaak van duurzaamheid in de wereld. Drup, drup, drup. Terwijl ik met mijn dochter in het Museu de … Lees meer
Doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt
Een titel passend bij deze tijd van het jaar, we niezen wat af in de herfst en winter. Puur toeval hoor, want ik wil iets kwijt over authenticiteit. En niezers zoeken het opmerkelijke, authentieke en niezen graag door, aldus marketinggoeroe Seth Godin. Marketingblog over doorniezen; hoe een goed idee een succes wordt. Succes hangt af … Lees meer