check nieuws krantenkoppen

Check: Haalt mijn nieuws de krantenkoppen?

Home » Gratis » Check: Haalt mijn nieuws de krantenkoppen?

Als je er midden in zit, is het niet altijd eenvoudig om te zien waar kansen liggen voor zichtbaarheid in de media, laat staan hoe je dat uitwerkt. Is er iemand in het managementteam benoemd, is er een belangrijke prijs gewonnen, is baanbrekend onderzoek aan de gang, is een product verbeterd, of het hoogste punt bereikt? Dit zijn nieuwswaardige feiten, als je ze ziet. En als je ze ziet, dan moet je nog bepalen of je er iets mee kunt doen richting de media, op welke manier en wanneer. Zie je ze niet, dan heb je iemand van buitenaf nodig om ze samen te ontdekken.

Om je te helpen met het eerste heb ik deze pagina gemaakt: er is een actualiteit in je bedrijf of organisatie, dan moet je vervolgens nog bepalen hoe nieuwswaardig het is en wat je er dan mee kunt doen. Mijn aanbod aan jou: zet in 1 of 2 alinea’s je nieuwsfeit in een mail aan mij uiteen en eventueel wat je hebt bedacht er mee te gaan doen. Meer informatie kan beter zijn, maar is het niet per se. Ik geef je mijn mening en mogelijk ook advies zodat je er mee verder kunt.

Jouw nieuws in krant, magazine, op tv of online?

“Wij zouden best in de media willen komen, maar we hebben geen nieuws.” Dit hoor ik regelmatig. Als we vervolgens de activiteiten en ontwikkelingen van de organisatie bespreken, komen er altijd minimaal 4 of 5 onderwerpen naar voren die interessant zijn om over te publiceren. Misschien niet direct en misschien geen 100% nieuws, maar wel nieuwswaardige informatie waar de doelgroep wat aan heeft en de pers interesse in kan hebben.

Vormen van free publicity in kranten, tijdschriften, online kanalen van o.m. uitgevers en onafhankelijke partijen, nieuws- en actualiteitenprogramma’s op radio en tv zijn: een persbericht, artikel of reportage, interview, column of blog, een ingezonden brief en een opiniestuk. Free publicity is dus ook reageren op het nieuws: een reactie geven op iets actueels, er iets aan toevoegen, zoals je mening, zienswijze, of een nuancering. Ook voor bijvoorbeeld een reactie op het nieuws, of een ander minder concrete aanleiding die jij interessant vindt voor de media, geldt mijn aanbod.

Aanbod: mail me je nieuwsfeit!

Ik help je! Schakel mij in voor een persoonlijke check van jouw idee iets met een actueel nieuwsfeit in je organisatie te doen. Ik behoed je voor valkuilen en geef je concrete tips of adviezen. Kosteloos en zonder verplichtingen!

Stuur me een mailtje met je idee

Mail je idee naar saskia@dejongev.nl. Eén of twee alinea’s is voldoende over je idee of het nieuwsfeit, wie je publiek is, aan welke media je denkt, en alles wat je denkt dat verder relevant is voor mij. Op basis van deze informatie kan ik inschatten of jouw idee de krantenkoppen (of andere media natuurlijk) kan halen.

Nadat ik je mail binnen heb stuur ik je een ontvangstbevestiging incl. dag en tijdsblok waarop ik reageer. Dit is in de regel binnen 2 werkdagen.

Mijn check is kosteloos en verplicht je tot niets! Wie ik ben lees je hier, daar lees je ook over mijn ervaring met alle vormen van free publicity.

Je helpen met ontdekken of en welke nieuwswaardige feiten er in je organisatie zijn kan ik ook. Maar dat vergt meer tijd.

Wil jij ook in de pers met je nieuws en projecten?

Aan de slag met je free publicity, wil jij dat ook? Ik maakte een pagina met 18 uitgangspunten voor je free publicity. Staan veel kennis en inspiratie in die je op weg helpen.

Ook warm aanbevolen: twee keer per jaar geef ik de online masterclass Free publicity. Doe mee als je zichtbaar wilt worden in de media en inspiratie en ideeën zoekt voor je structuur en aanpak!

Vergelijkbare berichten