Content is geen king meer, maar kingdom

Home » Marketing » Content is geen king meer, maar kingdom
content is king

In een wereld van content overload wordt de kwaliteit en originaliteit van content leidend, nog meer dan het eigenlijk al lang is. Schrijf originele content, bekwaam je in copywriting en maak de best mogelijke site voor jouw doelgroep. Daar scoor je mee. Content is geen king meer, maar is kingdom geworden.

Het Google algoritme is een ingewikkelde wiskundige berekening die de relevantie en waarde van websites vertalen naar de positie in zoekresultaten van zoekmachines. Behoorlijk hogere wiskunde. Staat jouw website niet hoog in de zoekresultaten? Dan komt dat doordat hij op criteria binnen het algoritme minder goed scoort. Dus je site is voor bepaalde zoekvragen minder relevant. Wie Googelt op dit begrip vindt honderdduizenden resultaten. Google houdt er de gemoederen, vooral die van vele internet marketeers en adviseurs, aardig mee bezig. Al was het alleen maar om de veranderingen die jaarlijks plaatsvinden. Dat kunnen er zomaar aardig wat zijn, want er zijn er circa 250 in total. Van zo’n 150 is de werking bekend.
Van een klant hoorde ik dat zijn internetbureau er druk mee bezig is op basis van dit algoritme zijn site hoger te laten ranken. Ik hoop vooral dat er gesleuteld wordt aan de originaliteit van de tekst.

Schrijf originele content

En dat is wat ik iedereen op deze plek wil meegeven: schrijf originele content en maak de best mogelijke site voor jouw doelgroep. Daar scoor je mee. Zoekmachine optimalisatie is geen truc wanneer je de gebruiker, de bezoeker van je site voor ogen houdt. Tekst moet natuurlijk overkomen, goed leesbaar zijn en de vraag van de bezoeker zo goed mogelijk beantwoorden. Dit doe je niet door een zoekwoord waarop je gevonden wilt worden te vaak te gebruiken. Of alle synoniemen en meervoudsvormen te veranderen in het zoekwoord. Het heeft zelfs een negatieve invloed op de ranking en wordt overoptimalisatie of ‘keyword stuffing’ genoemd.

Copywriting is corebusiness

Schrijf ‘gewoon’ voor de bezoeker van je site, op een aantrekkelijke manier. Bekwaam je in copywriting, want dat is met alle online mogelijkheden daily business geworden, core business voor ieder bedrijf en iedere ondernemer.
Een lijst van relevante zoekwoorden erbij houden is een noodzakelijke leidraad die het je zelfs makkelijk maakt. Inzicht in zoekwoorden die voor jouw producten en diensten relevant zijn, verkrijg je aan de hand van de gratis Google-tool die je een lijst met alternatieven geeft van de woorden die je invoert. Houd steeds voor ogen dat alleen interessante, actuele en originele informatie je naar hogere posities in zoekmachines leidt. En dat is echt geen hogere wiskunde. Content is geen king meer, maar kingdom!

Tekst moet natuurlijk overkomen, goed leesbaar zijn en de vraag van de bezoeker beantwoorden.

Saskia de Jong

Saskia de Jong – marketeer en mediamaker

Een rode draad in mijn loopbaan is de worsteling in technische markten hoe je je waarde het best naar de markt krijgt. Hoewel ik geen techneut ben, kan ik snel tot de kern doordringen. Ik heb zoveel ervaring met marketing en communicatie in de techniek dat ik snel snap wat de essentie is. Bedrijven en organisaties schakelen mij in omdat ik ze help met een helder en overtuigend verhaal. Met mijn hulp worden zij geziene experts in hun vakgebied, waar niemand omheen kan.

Vergelijkbare berichten