Contentklas: geef je content een boost
Ben jij een technisch adviseur, ondernemer of manager in de technische markt? Dan herken je waarschijnlijk de uitdaging om complexe technische informatie te vertalen in overtuigende marketing. De Contentklas is voor professionals zoals jij: mensen met vakkennis die zelf een goed verhaal willen maken dat mensen in beweging brengt. Zonder uren te besteden aan briefings, intern overleg of copywriting. Of het nu een blog, presentatie of social post is, het succes van zelf doen hangt niet alleen af van de juiste inhoud, maar ook van regelmaat en continuïteit.
In de Contentklas ontdek je hoe je de complexiteit van marketingopties terugbrengt naar de kern. En niet langer verdwaalt in de overvloed aan kanalen, vormen en uitingen. Zodat je zichtbaar en als expert erkend wordt. Je creëert kwaliteit en regelmaat in je content, met structuur en hulp van coach en klas.
De Contentklas heeft drie jaar gedraaid als separate groep. Vanaf 2025 maakt de klas deel uit van de Marketing Toolkit Technische Bedrijven. Het format van de klas is nu verder doorontwikkeld en verbeterd, met meer coaching en momenten voor feedback. De Contentklas is exclusief voor deelnemers aan de Marketing Toolkit.
De Marketing Toolkit helpt je om te groeien in je marketing en zichtbaarheid. Alles wat je nodig hebt om koploper te worden in je markt zit er in: persoonlijke begeleiding, inspirerende groepsmomenten en de solide basis van de KoploperKit, met video’s, audio, praktische werkboeken, tools en ander concreet werkmateriaal.

Wat biedt de Contentklas?
De Contentklas biedt een praktisch en gestructureerde aanpak, zodat je ontdekt hoe je efficiënt en veel sneller dan nu waardevolle content produceert. Wat je kunt verwachten:
- Regelmatige online sessies: je werkt in de klas 2,5 uur gefocust aan je eigen content, in direct contact met mij en de groep. De kern van de ochtenden is steeds zelf 4x 25 minuten gefocust werken.
- Inspiratie en persoonlijke begeleiding: Korte inspiratiemomenten met praktische tips en strategieën, specifiek gericht op jouw uitdagingen.
- Praktische werkbladen en video’s: Hulpmiddelen om structuur en focus te brengen in je contentcreatie, met opnames van de inspiratiemomenten en werkbladen met oefeningen om echt voortgang te boeken.
Hoe komt het dat een film, of een boek zoveel indruk op je kan maken? De kracht van een goed verhaal kan mega zijn! Naast dat je effectieve content gaat maken, ontdek je ook hoe je deze inhoud kunt inzetten om je bedrijf of organisatie strategisch te positioneren. Het creëren van informatieve expert content, zoals white papers, case studies, technische artikelen en inhoudelijke ebooks, opent niet alleen deuren naar klanten, maar helpt je ook om onbenutte mediakansen te grijpen.
Door actief mee te doen met de online Contentklas creëer je regelmaat in je content en borg je continuïteit. Je bepaalt zelf waar jij aan werkt. De deelnemers die de meeste resultaten boeken zijn degenen die actief met hun content aan de slag gaan. Die het planmatig aanpakken én zelf produceren. Van je deelname maak je een succes als je in actie komt, zelf.
Marketing voor en door techneuten
Hoe vaak zit je niet met mensen in een cursus of netwerkbijeenkomst waarmee je weinig tot niets hebt? De deelnemers van de Contentklas zijn meestal werkzaam in een technische kennisintensieve organisatie, waar veel moet worden uitgelegd en toegelicht om te duiden en te overtuigen. Ben je zelf die techneut, of heb je techneuten als doelgroep? In de Contentklas ontmoet je gelijkgestemden! Samen opgaan met andere technische professionals geeft je de unieke kans om te leren van vergelijkbare uitdagingen en oplossingen in jouw en andermans vakgebied. Marketing is het eerlijke verhaal vertellen, jouw verhaal.

Ik inspireer je hoe je je content en je marketing aanpakt. Van mij krijgt je de tools, tips en inspiratie aangereikt zodat je makkelijker en met meer vuur de noodzakelijke vlieguren maakt en ervaring opdoet. Je content gaat sneller raken en overtuigen dan wanneer je blijft doormodderen en er te weinig uit je handen komt. Ik help je succesvoller met je marketing te zijn, zelf doe ik dat al vier decennia.
Jouw markt is ook mijn markt. Mijn hele werkende leven zit ik in de technische wereld, eerst in loondienst en inmiddels 30 jaar als zelfstandig marketeer. Ik kan me snel verplaatsen in jouw markt en in je problemen en uitdagingen. Als je complexe materie wilt vertalen in een aansprekend en overtuigend verhaal en nu niet goed weet hoe je het over bühne brengt, dan ben je in de Contentklas op je plek. Meer lezen over mij of de blog over de Contentklas.
Dit vinden de deelnemers
De sterke punten van de Contentklas
- Structuur en consistentie: voor drukbezette professionals is het moeilijk om structureel tijd te vinden. De Contentklas bied je een heldere structuur om effectief en zonder afleiding aan je content te werken, iedere keer opnieuw.
- Samen in een groep: werken in een groep met gelijkgestemden geeft niet alleen inspiratie, maar ook motivatie om door te gaan. Dankzij de groep lever je meer dan in je uppie.
- Dedicated tijd voor focus: elke sessie geeft je de ruimte om volledig te focussen op je eigen content. Dat helpt je om in slechts 2,5 uur al concrete resultaten te behalen.
- Voorsprong op concurrentie: door nu te investeren in (meer) marketingkennis, ben je voorbereid op een toekomst waarin bedrijven die enkel op AI vertrouwen, kwalitatief achterblijven. Je houdt controle over je contentstrategie en dat geeft consistentie en onderscheidend vermogen in een markt die nog overvoller wordt.
- Flexibiliteit in marketing: in tijden van snelle technologische ontwikkelingen wil je flexibel zijn en snel kunnen aanpassen. Als je zelf de basis van je content beheerst, kun je effectiever inspelen op veranderingen in de markt.
- Senior begeleiding op maat: door mijn ervaring met marketing in technische markten hoef je me maar weinig uit te leggen. Ik begrijp direct waar je tegenaan loopt als je het onderscheid wilt maken met je expertise. Ik help je snel op weg met praktische en toepasbare adviezen die specifiek aansluiten bij jouw situatie.
- Je kunt gebruikmaken van mijn kennis en ervaring voor jouw content en jij wordt beter in marketing!
Data in 2025, online van 09.00 tot 11.30 uur:
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 3 juni
- 26 augustus
- 30 september
- 28 oktober
- 25 november
Slimmer dan een AI-tool word je niet, wél menselijker!
In een tijd waarin AI steeds vaker wordt ingezet om content te produceren, kan alleen jij het verschil maken. AI ondersteunt je met ideeën, snelheid en efficiëntie, maar het mist de intuïtie, emotionele diepgang en de nuances die een mens maakt. Juist daarom is het essentieel om zelf de basis en strategie van je content te beheersen. Door AI slim te gebruiken als hulpmiddel, kun je eigenheid en relevantie toevoegen – iets wat geen algoritme kan evenaren. Een mens zoals jij en ik doet het gelukkig nog steeds nét iets anders dan de computer doet.
Doe je mee met de Contentklas?

Tijdens de Contentklas sta je zelf aan het roer. De focus ligt op zelfstandig content creëren, met inspiratie en praktische tools en tips van coach en klas, zodat jij zelf ontdekt hoe je een duidelijke en consistente marketingboodschap neerzet. Je krijgt de smaak te pakken, dat weet ik zeker! Wat werkt wordt helder, je weet scherper voor wie of wat je het doet, je krijgt het ritme te pakken.
Doordat je beter weet hoe je slimme contentkeuzes kunt maken versterk je je expertstatus en positioneer je jezelf als leidend in jouw vakgebied. Ongetwijfeld merk je tijdens je deelname al dat het je resultaten oplevert. Dat kunnen harde euro’s zijn, complimenten of meer begrip. Kortom: waar jij het voor doet.
Heb jij zin in deze klas? De Contentklas maakt deelt uit van de Marketing Toolkit Technische Bedrijven. Je bent van harte welkom in de klas als je meedoet aan de Toolkit.
Kies nu de route die past bij jouw ambities en doelen!