Contentklas: geef je content een boost

Ben jij een technisch adviseur, ondernemer of manager in de technische markt? Dan herken je waarschijnlijk de uitdaging om complexe technische informatie te vertalen in overtuigende marketing. De Contentklas is voor professionals zoals jij: mensen met vakkennis die zelf een goed verhaal willen maken dat mensen in beweging brengt. Zonder uren te besteden aan briefings, intern overleg of copywriting. Of het nu een blog, presentatie of social post is, het succes van zelf doen hangt niet alleen af van de juiste inhoud, maar ook van regelmaat en continuïteit.

In de Contentklas ontdek je hoe je de complexiteit van marketingopties terugbrengt naar de kern. En niet langer verdwaalt in de overvloed aan kanalen, vormen en uitingen. Zodat je zichtbaar en als expert erkend wordt. Je creëert kwaliteit en regelmaat in je content, met structuur en hulp van coach en klas.

Onderdeel van de Marketing Toolkit Technische Bedrijven

De Contentklas heeft in 2022, 2023 en 2024 gedraaid als separate groep. Vanaf 2025 maakt de klas deel uit van de Marketing Toolkit Technische Bedrijven. De Contentklas is exclusief voor deelnemers aan de Marketing Toolkit. De Marketing Toolkit helpt je om te groeien in je marketing en zichtbaarheid. Alles wat je nodig hebt om koploper te worden in je markt zit er in: persoonlijke begeleiding, inspirerende groepsmomenten en de solide basis van de KoploperKit, met video’s, audio, praktische werkboeken, tools en ander concreet werkmateriaal.

Lees hier meer over de Marketing Toolkit.

Wat biedt de Contentklas?

De Contentklas biedt een praktisch en gestructureerde aanpak, zodat je ontdekt hoe je efficiënt en veel sneller dan nu waardevolle content produceert. Wat je kunt verwachten:

  • Regelmatige online sessies: je werkt in de klas 2,5 uur gefocust aan je eigen content, in direct contact met mij en de groep. De kern van de ochtenden is steeds zelf 4x 25 minuten gefocust werken.
  • Inspiratietalks en persoonlijke begeleiding: Korte inspiratiemomenten met praktische tips en strategieën, specifiek gericht op jouw uitdagingen.
  • Praktische werkbladen en video’s: Hulpmiddelen om structuur en focus te brengen in je contentcreatie, met opnames van de inspiratietalks en werkbladen met oefeningen om echt voortgang te boeken.

Hoe komt het dat een film, of een boek zoveel indruk op je kan maken? De kracht van een goed verhaal kan mega zijn! Naast dat je effectieve content gaat maken, ontdek je ook hoe je deze inhoud kunt inzetten om je bedrijf of organisatie strategisch te positioneren. Het creëren van informatieve expert content, zoals white papers, case studies, technische artikelen en inhoudelijke ebooks, opent niet alleen deuren naar klanten, maar helpt je ook om onbenutte mediakansen te grijpen.

Door actief mee te doen met de online Contentklas creëer je regelmaat in je content en borg je continuïteit. In de klas kun jij ook jouw expertise laten zien. Je bepaalt zelf waar jij aan werkt.

Marketing voor en door techneuten

Hoe vaak zit je niet met mensen in een cursus of netwerkbijeenkomst waarmee je weinig tot niets hebt? De deelnemers van de Contentklas zijn meestal werkzaam in een technische kennisintensieve organisatie, waar veel moet worden uitgelegd en toegelicht om te duiden en te overtuigen. Ben je zelf die techneut, of heb je techneuten als doelgroep? In de Contentklas ontmoet je gelijkgestemden! Samen opgaan met andere technische professionals geeft je de unieke kans om te leren van vergelijkbare uitdagingen en oplossingen in jouw en andermans vakgebied. Marketing is het eerlijke verhaal vertellen, jouw verhaal.

Bovendien, jouw markt is ook mijn markt. Ik zit mijn hele werkende leven al in de technische wereld, eerst in loondienst en inmiddels 30 jaar als zelfstandig marketeer. Ik kan me snel verplaatsen in jouw markt en in je problemen en uitdagingen. Als je complexe materie wilt vertalen in een aansprekend en overtuigend verhaal en nu niet goed weet hoe je het over bühne brengt, dan ben je in de Contentklas op je plek.

Dit vinden de deelnemers

“Het zijn leerzame lessen. Er is veel lesmateriaal en informatie beschikbaar. Indien je op zoek bent naar meer structuur en discipline in je dagelijkse werkzaamheden kan dit mooi aansluiten. De cursus is nog niet helemaal afgerond, maar ik ben benieuwd wat er nog gaat komen.” | Cecile Hage

“De manier om je content uit te breiden en te verbeteren. Uitgebreide info en lesmateriaal beschikbaar. Goede onderlinge sessies met de groep. Een echte aanrader voor wie wil groeien met zijn SEO ranking.” | Chris Niemeijer

“Erg prettig om op deze manier te zorgen voor meer structuur en discipline, ook het delen van ervaringen door de medecursisten is inspirerend en leerzaam.” | Marina Janssen van Doorn

“De Contentclass was voor mij een verademing, ik had tijd om rustig content voor een nieuwe doelgroep uit te werken. Intern hadden we als voorbereiding de communicatie visie voor deze doelgroep doorgesproken. Dat was een mooie start om meteen doelgericht te werk te gaan. Heel fijn om tijd te hebben en begeleiding te krijgen in het uitwerken van je content. Waardoor je beslagen ten ijs komt. Het geeft rust en overzicht. De diversiteit in de groep geeft je inzichten vanuit diverse invalshoeken, wat je weer verder helpt bij sommige vraagstukken. Het werkboek dat we elke les krijgen geeft me ook voor de toekomst een fijne leidraad om doelgroepen beter uit te diepen en daarvoor de juiste content uit te werken.” | Wilke Pijnacker

“Je weet veel van je vak, je zou dat graag wereldkundig willen maken om meer klanten te werven en toch komt het er niet van? Dan is dit je kans schrijf je in. Het heeft mij op de eerste ‘lesdag’ al een concreet artikel opgeleverd.” | Walter van Steenis

“De Contentklas van Saskia is een aanrader. Na twee klassen al een stuk Cornerstone Content geschreven en zicht op mijn Content Piramide. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Eén ochtend per maand ‘dedicated’ content schrijven met een groep van 15 gelijkgestemden uit diverse vakgebieden blijkt zeer inspirerend.” | Suzan Groeneveld

“Gewoon met zijn allen ‘s morgens beginnen en gewoon jezelf verplicht voelen om iets te presteren waarvoor je geen tijd denkt te hebben en vrij voor wil maken! Het werkt echt! Echt een aanrader! Het werkt door er tijd voor vrij te maken omdat het in je agenda staat. En de agenda is altijd leidend!”| Egbert de Jong

“Goed en gemotiveerd op weg met een gestructureerde aanpak en op de nieuwste manier content maken. Vanuit je eigen kracht en drive. En het is nog gezellig ook.” | Irma Corten

Voor wie is deze Contentklas bedoeld?

De deelnemers die de meeste resultaten boeken zijn degenen die actief met hun content aan de slag gaan. Die het planmatig aanpakken én zelf produceren. Van je deelname maak je een succes als je in actie komt, zelf. In een tijd waarin AI steeds meer wordt gebruikt, is het essentieel om zelf de basis en strategie van je content te beheersen. Een slimme schrijver doet het immers nét iets anders dan de computer doet, en creëert eigenheid en relevantie met AI als ondersteunend hulpmiddel. Aan het eind heb je de smaak te pakken, dat weet ik zeker! Je hebt je aanpak helder, weet scherper voor wie of wat je het doet, je hebt het ritme te pakken.

Het format van de klas is nu verder doorontwikkeld en verbeterd, met meer coaching en momenten voor feedback. Ik inspireer je hoe je je content en je marketing aanpakt. Van mij krijgt je de tools, tips en inspiratie aangereikt zodat je makkelijker en met meer vuur de noodzakelijke vlieguren maakt en ervaring opdoet. Zodat je content sneller gaat raken en overtuigen dan wanneer je blijft doormodderen en er te weinig uit je handen komt. Ik help je succesvoller met je marketing te zijn, zelf doe ik dat al bijna vier decennia.

Meer lezen over mij of de blog over de Contentklas.

De sterke punten van de Contentklas

  • Structuur en consistentie: voor drukbezette professionals is het moeilijk om structureel tijd te vinden. De Contentklas bied je een heldere structuur om effectief en zonder afleiding aan je content te werken, iedere keer opnieuw.
  • Samen in een groep: werken in een groep met gelijkgestemden geeft niet alleen inspiratie, maar ook motivatie om door te gaan. Dankzij de groep lever je meer dan in je uppie.
  • Dedicated tijd voor focus: elke sessie geeft je de ruimte om volledig te focussen op je eigen content. Dat helpt je om in slechts 2,5 uur al concrete resultaten te behalen.
  • Voorsprong op concurrentie: door nu te investeren in (meer) marketingkennis, ben je voorbereid op een toekomst waarin bedrijven die enkel op AI vertrouwen, kwalitatief achterblijven. Je houdt controle over je contentstrategie en dat geeft consistentie en onderscheidend vermogen in een markt die nog overvoller wordt.
  • Flexibiliteit in marketing: in tijden van snelle technologische ontwikkelingen wil je flexibel zijn en snel kunnen aanpassen. Als je zelf de basis van je content beheerst, kun je effectiever inspelen op veranderingen in de markt.
  • Senior begeleiding op maat: door mijn ervaring met marketing in technische markten hoef je me maar weinig uit te leggen. Ik begrijp direct waar je tegenaan loopt als je het onderscheid wilt maken met je expertise. Ik help je snel op weg met praktische en toepasbare adviezen die specifiek aansluiten bij jouw situatie.
  • Je kunt gebruikmaken van mijn kennis en ervaring voor jouw content en jij wordt beter in marketing!

Data in 2025, online van 08.30 tot 11.00 uur:

  • 4 maart
  • 1 april
  • 29 april
  • 3 juni
  • 26 augustus
  • 30 september
  • 28 oktober
  • 25 november

Tijdens de Contentklas sta je zelf aan het roer. De focus ligt op zelfstandig content creëren, met inspiratie en praktische tools en tips van coach en klas, zodat jij zelf ontdekt hoe je een duidelijke en consistente marketingboodschap neerzet. Na je deelname aan de Contentklas heb je je aanpak van content en contentmarketing helder of verbeterd, weet je scherper voor wie of wat je het doet en heb je het ritme te pakken. Doordat je beter weet hoe je slimme contentkeuzes kunt maken versterk je je expertstatus en positioneer je jezelf als leidend in jouw vakgebied. Ongetwijfeld merk je tijdens je deelname al dat het je resultaten oplevert. Dat kunnen harde euro’s zijn, complimenten of meer begrip. Kortom: waar jij het voor doet.

Heb je zin in de Contentklas?

De Contentklas maakt deelt uit van de Marketing Toolkit Technische Bedrijven. Je bent van harte welkom in de klas als je meedoet aan de Toolkit. Ga je voor Versneller, Doorbraak of Mijlpaal? Klik op de button en kies de Toolkit-route die past bij jouw ambities en doelen!