|

Kennis delen en kennis doen

Home » Ondernemen » Kennis delen en kennis doen

Kennis delen en kennis doen: doordat Erik de Ruijter in zijn carrière honderdduizenden vlieguren maakte, weet hij dat bedrijven daar best voor openstaan, maar dat men vaak niet goed weet hoe je dat aanpakt. 

Kennis delen en kennis doen

Hoe word en blijf je een winning team?

Door te veranderen en te verbeteren, en dat is een constante.

Zijn jarenlange ervaring combineerde hij met de kennis van nu tot een eigen model dat mkb-bedrijven helpt keuzes te maken die concreet perspectief bieden, juist op de lange termijn. Want je moet een plan hebben anders loop je kans halverwege te stranden. De tendens vandaag de dag is dat we onze economische activiteit richten op producten en diensten met toegevoegde waarde. Met een klant en gebruiker die dat erkennen en beleven, betoogt Erik. Dát is werken aan maatschappelijk gewaardeerd ondernemen. En dat doe je samen, in alle geledingen van het bedrijf.

Kennis delen en kennis doen

Erik’s rode draad is kennis delen en kennis doen, al 40 jaar lang. Hij vervulde onder andere een directiefunctie bij de NRK, de branchevereniging van de rubber- en kunststofbedrijven in Nederland. Interessant om te horen over zijn drive en ambitie om anderen daarbij te helpen, ook als 60-plusser. Erik schreef ook een boek en ontwikkelde een methode, de Innovatiespin. Dus na een werkend leven bij een werkgever stopt het niet, integendeel. Dat kan mensen inspireren, jong en oud.

Meer informatie op De Transitiemakelaar en op Linkedin.

kennis delen en doen Erik de Ruijter

Beluister deze aflevering met Erik de Ruijter

blank

Host & Expert

Saskia de Jong

Erik de Ruijter

Over deze aflevering

In deze SPREX podcast is Erik de Ruijter van De Transitiemakelaar te gast. Hij sloeg na zijn pensioen een nieuw pad in met een eigen bedrijf. Hij ondersteunt mkb-bedrijven die concreet willen bijdragen aan de transitie naar een duurzame maatschappij. Met als motto: kennis delen en kennis doen.

,

Over SPREX

SPREX is de podcast waarin ik praat met experts over impact. Mensen met járen ervaring of young professionals die elke dag het beste geven om zichzelf en de wereld te verbeteren. SPREX zoekt naar het detailverhaal, dat ene punt, de ultieme tip. Verwacht verrassende gesprekken over ondernemen, groeien en marketing, met concrete ideeën en inzichten om zelf impact te maken. Ik deel in de podcast ook mijn mening, advies en tips. Tijdens de gesprekken en in solo-afleveringen. Ook te beluisteren bij Spotify en Apple.

Saskia de Jong

Saskia de Jong – marketeer en mediamaker

Een rode draad in mijn loopbaan is de worsteling in technische markten hoe je je waarde het best naar de markt krijgt. Hoewel ik geen techneut ben, kan ik snel tot de kern doordringen. Ik heb zoveel ervaring met marketing en communicatie in de techniek dat ik snel snap wat de essentie is. Bedrijven en organisaties schakelen mij in omdat ik ze help met een helder en overtuigend verhaal. Met mijn hulp worden zij geziene experts in hun vakgebied, waar niemand omheen kan.

Vergelijkbare berichten