|

Gratis marketingadvies in onzekere tijden

Home » Marketing » Gratis marketingadvies in onzekere tijden
gratis marketingadvies

Kun je gewoon blijven communiceren, kan marketing in onzekere tijden? Ik vind van wel, het is goed voor jezelf, je organisatie en de economie. Stilstand is achteruitgang, dus kom in actie en pas je aan veranderde omstandigheden aan. Noodzaken nieuws en actualiteiten een radicale herziening van je marketing en sales? Ga anders denken, dan overleef je. Voor iedereen die houvast, ideeën en inspiratie zoekt, beman ik elke maandag tussen 9 en 10 uur een telefonisch spreekuur waarin ik je van gratis marketingadvies voorzie.

Uurtje gratis marketingadvies

Ik ben dit uurtje gratis marketingadvies gestart in de coronaperiode. Kun je het je nog herinneren hoe onzeker die tijd was? Er is toen geregeld gebruik van gemaakt. En mijn aanbod je van gratis marketingadvies te voorzien geldt nog steeds, voor iedereen die ook nu houvast zoekt. Om zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen geef ik alleen telefonisch advies. Ik schrijf geen tekst en type ook niets uit. Wil je vaker bellen? Dat mag!

Omdat ik al mijn hele werkende leven in technische markten zit, verplaats ik mij het snelst in vragen vanuit die wereld. Laat dit je echter niet weerhouden contact met me op te nemen! Veel aanpakken en kwesties zijn generiek.

Ben ik in gesprek, spreek dan iets in. Ik bel je gegarandeerd terug, daar kun je van op aan.

Hierover kun je gratis marketingadvies vragen

Wat kun je me vragen? Alles waar ik wat van weet, ervaring en interesse in heb. Dat zijn bijvoorbeeld vragen over strategie en uitvoering van:

  • PR en communicatie
  • Media en publiciteit
  • Marketing en sales
  • Ontwerp en design
  • Persoonlijke groei op dit vlak
  • Hieraan gerelateerde ondernemersvragen

Zo speel je in op de actualiteit

Een paar voorbeelden hoe je de actualiteit kunt omarmen. Direct na de start van de nationale thuiswerkperiode adviseerde ik een klant om niet-gebruikers gratis toegang te geven tot hun online kennisbibliotheek ‘om het ongemak van thuiswerken een beetje te verzachten’. Binnen 3 dagen waren er meer dan 60 aanvragen, met leuke en persoonlijke reacties. Een week na dato zijn het er ruim 100. Geen marketingactie had bij hen ooit zo’n interesse opgeleverd.

Ik gaf een uitgever advies hoe ze de adverteerders van een regionaal toeristisch magazine informeert dat het blad niet met Pasen uitkomt maar met Pinksteren: via een persoonlijke kaart waarin ze het besluit toelicht met een zakje paaseitjes.
En ik hielp een klant op weg met een online vergadersysteem zodat geplande bijeenkomsten gewoon door kunnen gaan.

En ik hielp een klant de buitendienst zakelijk fit te houden, zodat de omschakeling van de traditionele sales benadering naar een gewijzigde en deels nieuwe aanpak soepel kan verlopen. En het bedrijf tegelijk munitie kreeg voor marketing en sales in deze veranderde tijden.

Wie zich aanpast overleeft

‘Survival of the fittest’ is de term die de Engelse natuuronderzoeker Charles Darwin gebruikt in zijn evolutietheorie. In de natuur kan dat beter vluchtgedrag of een betere camouflage zijn. Je hoeft niet groot of extreem slim te zijn om betere overlevingskansen te hebben. De mate waarin je als bedrijf kunt aanpassen maakt of je ‘the fittest’ bent. Daarom blijft mijn kwaliteitsoproep ook in onzekere tijden: breng informatie die er toe doet, niet te veel, niet te weinig en op een onderscheidende manier.

Doorbreek je routine

Management- en marketinggoeroe’s vertellen ons al decennia lang dat succes afhangt van de continue drang het beter te doen. Verbeteren en routine doorbreken is nog nooit zo actueel geweest als nu. Je ontkomt er niet meer aan, in welke situatie je bedrijf zich ook bevindt. Het nieuws verandert met het uur. Aanpassen aan nieuwe situaties is wat je te doen staat, we gaan onzekere tijden tegemoet.

Deze uitgebreide pagina over contentmarketing op mijn site kan je alvast inspireren en als je meer over mij wilt weten kun je me hier vinden op LinkedIn.

Ga je me bellen? Dat kan op (085) 017 1700. Ik kijk er naar uit!

,
Saskia de Jong

Saskia de Jong – marketeer en mediamaker

Een rode draad in mijn loopbaan is de worsteling in technische markten hoe je je waarde het best naar de markt krijgt. Hoewel ik geen techneut ben, kan ik snel tot de kern doordringen. Ik heb zoveel ervaring met marketing en communicatie in de techniek dat ik snel snap wat de essentie is. Bedrijven en organisaties schakelen mij in omdat ik ze help met een helder en overtuigend verhaal. Met mijn hulp worden zij geziene experts in hun vakgebied, waar niemand omheen kan.

Vergelijkbare berichten