cursus free publicity ontdek hoe je nieuwswaarde vergroot en de media ervoor interesseert

Cursus Free Publicity: wordt zichtbaar in de media

Hoe maak je nieuws over de kennis en expertise in de zakelijke markt? Technische hoogstandjes en baanbrekende innovaties vinden snel en eenvoudig hun weg naar de media, tot aan het Journaal toe. Is een project, toepassing, product of dienst net iets minder spraakmakend? Ook daarnaar zijn de media en journalisten op zoek. Sterker nog: kennis en expertise in de zakelijke markt staan garant voor een goed verhaal in de redactionele kolommen en dragen bij aan je expertstatus.

In mijn online cursus Free publicity ontwikkel je je media-aanpak, ontdek je hoe je nieuwswaarde vergroot, de media ervoor interesseert en zet je eerste acties op.

Loop jij hier ook tegenaan?

  • Hoe maak je een nieuwswaardig item van project- of productinfo dat een journalist plaatst?
  • Hoe voorkom je dat jouw informatie en ideeën te commercieel overkomen bij de redactie?
  • 1 persbericht verzenden is niet moeilijk, maar hoe krijg je structuur in acties naar de pers?
  • Hoe bouw je een band op met journalisten zodat ze je zelf gaan vragen om input?
  • Hoe bouw je een eigen medialijst op en houd je deze up to date?

In deze online cursus komen je vragen aan bod. In heldere stappen breng je alle facetten in kaart om je media-aanpak op poten te zetten. Je gaat werken met beproefde modellen die ik zelf heb ontwikkeld. Je doet kennis en inspiratie op via speciaal voor jou opgenomen video’s en we plannen een persoonlijke Q&A waarin al je vragen aan de orde kunnen komen.

Wat is free publicity?

Free publicity is met je nieuws in de media komen zonder voor plaatsing te betalen. Bijvoorbeeld door zelf een persbericht of een kopijsuggestie te sturen, door geïnterviewd te worden of door informatie aan te leveren die een journalist gebruikt.

Dit vinden de deelnemers:

“Het was een leerzame bijeenkomst, door de ingebrachte kennis van Saskia maar zeker ook door met andere specialisten te sparren.” | Jan van Leeuwen, Manager Dakservice, BMI Monier

“Een goed leermoment om ‘gecontroleerd’ te starten met je content en PR. Goede informele sfeer. Goed niveau, sluit aan op behoefte.”| Egbert de Jong, JongZeeuw Architecten

“Saskia deelt geweldige tips hoe je in de media komt. Daarmee kan ik het beetje media-aandacht dat ik al heb ruim vergroten”| Alexander van Dijl, Budgetcoach

Omdat de cursus een nieuwe vorm kreeg, zijn er nog geen reviews van deze opzet. Kijk bij de klantreviews wat anderen van mij vinden.

Inhoud van de cursus Free publicity:

Deze cursus bestaat uit 3 delen:

  1. Ontwikkel een praktische media-aanpak
  2. Inventariseer media en mensen
  3. Maak je acties concreet

Dit en nog veel meer ga je leren:

  • Je krijgt inzicht in hoe journalisten denken
  • Je ontdekt hoe externe media kunnen bijdragen aan je marketingdoelen
  • Je oefent hoe je trends en actualiteiten als haakjes voor publiciteit kunt gebruiken
  • Je onderzoekt welke media voor jouw doelen relevant zijn
  • Je verkent hoe je met ze in contact kunt komen
  • Je oefent met beproefde mediamodellen die ik zelf heb ontwikkeld

Meer lezen over mij of de uitgebreide pagina over het hoe en wat van free publicity.

Start

Op elk moment, het is een individuele cursus.

Inhoud

Werkboek per post, 3 video’s, 2 e-books en een persoonlijke Q&A.

Investering

Minimaal 2 uur per week in 4-6 weken tijd.

Algemene cursusinformatie

  • Werkboek per post opgestuurd
  • Toegang tot speciaal opgenomen video’s met kennis en inspiratie, om je plannen en aanpak concreet te maken
  • Mails met uitleg en instructie over de opdrachten in het werkboek
  • Persoonlijke Q&A (1-op-1) voor extra vragen en inspiratie
  • Extra online lesmateriaal via mail: mijn exclusieve e-books ‘6V Checklist’ en de ’30 Seconden Media pitch’ en ander praktisch materiaal

Wat maakt de cursus Free publicity bijzonder?

Je werkt met een werkboek, schema’s, tools en modellen die ik alle volledig zelf heb ontwikkeld. Na afloop van de cursus heb je hier nog lang plezier van. Ik heb er jaren over gedaan om deze kennis te vergaren en praktische eigen tools (zoals de 6V Checklist en de 30 Seconden Media pitch) te ontwikkelen, jij gaat er mee in de versnelling. En ik heb in meer dan 30 jaar honderden bedrijven en organisaties geholpen in de media te komen, dus weet hoe het werkt.

Alleen daarom al is de cursus Free publicity honderden euro’s waard. Omdat ik weet dat jij sneller stappen wilt maken én je dat met deze cursus en al het bijbehorende materiaal ook gaat lukken, kost deze cursus jou slechts 197 euro.

Volgende maand in de media?

Externe media gebruiken door je content aan te bieden via free publicity is kansrijk. De media wachten op jouw ideeën, iedere dag opnieuw. Word een nieuwsbron!

Hoe je met een uitgekiende aanpak de volgende maand in de media staat en je expertstatus en business groeien? Dat heb jij scherp als je deze cursus volgt.

Wil je aanmelden maar heb je nog vragen of twijfels? Blijf er dan niet mee zitten. Mail me op saskia@dejongev.nl, of bel me op 085 – 017 1700.