Alleen als je de allerbeste content maakt, heb je impact. We leven in een tijdperk van informatie overload, de meeste content wordt niet eens gelezen! Hoe word je zichtbaar en bereik je je publiek? Ga met contentmarketing aan de slag en maak van je kennis waardevolle content. Zoek jij ook naar structuur en efficiency in je zichtbaarheid on- en offline?

‘Jij kunt van je kennis waardevolle content maken’. Met die boodschap zat ik begin 2017 aan tafel bij diverse klanten van DeJong&Verder. Zonder uitzondering had ik hun volle aandacht voor mijn cursus contentmarketing die toen nog alleen in mijn hoofd zat. De tryout is half mei gestart met 13 deelnemers en is afgerond. Deze pilot is de aanloop voor een trainingsprogramma dat ik ontwikkel over contentmarketing.
De masterclass op 29 augustus 2017 was mijn stap 2, er deden 35 mensen aan mee.
Klik hiervoor de slideshare: mijn 15 takeaways voor jouw contentmarketing

Reacties van 2 deelnemers

“Mooie masterclass Contentmarketing van Saskia bijgewoond. Waar de oude wereld gaat over boodschappen naar buiten duwen, is content marketing typisch een nieuwe wereld benadering. Het gaat daarbij vooral over inlevingsvermogen in mensen/organisaties die belangrijk voor je zijn en wat zij graag willen weten, waar zij door worden getriggerd. Het gaat niet primair over ‘eet meer van mijn product’, maar over hoe kan ik helpen, hoe kan ik waarde toevoegen? Saskia weet daar inspirerend over te vertellen.”
Jos Lichtenberg, Offroad Innovations

“In mijn functie als hoofdredacteur van vijf vakbladen in de bouw merk ik dat de behoefte aan contentmarketing bij met name de toeleverende industrie in de bouw enorm toeneemt. Geen simpele advertentie, maar een goed verhaal naar de klant. De masterclass Contentmarketing van Saskia gaf op perfecte wijze weer waar de kansen liggen voor het bedrijfsleven.”
Frank de Groot, Bureau Bouwcommunicatie

Wie? Wat? Waar? Hoe? Contentmarketing?

Vind je het lastig welke kanalen en media je moet kiezen? Weet je niet waar je doelgroep eigenlijk zit? Hoe ontwikkel je een heldere koers? Hoe maak je een tekst die gevonden wordt? Hoe bedenk je goede onderwerpen en hoe belangrijk is beeld? Wat is het bereik van alle inspanningen en hoe monitor je het resultaat? Allemaal zaken waarover ik mijn kijk en visie gaf inclusief praktische tips, tijdens de masterclass Contentmarketing.

Leer mijn aanpak voor jouw contentmarketing

Een jaar geleden heb ik mij afgevraagd hoe ik mijn klanten nog beter kan helpen hun marketing en hun zichtbaarheid naar een hoger level te brengen. Bij vele herkende ik hetzelfde patroon: lastig er structuur en efficiency in aan te brengen en toch grote ambities. Contentmarketing biedt grote kansen, maar hoe verzilver je ze? Ik leer je hoe ik dat doe, ik leer je mijn aanpak, zodat je de basis van contentmarketing onder de knie krijgt.

Sinds begin dit jaar ben ik bezig al mijn kennis, ervaring én mijn visie in een systeem onder te brengen. Het frame staat inmiddels: de Contentroutekaart. De deelnemers aan de pilot cursus hebben daarmee gewerkt.

Hun eerste reacties zijn positief en dat inspireert mij in hoog tempo door te gaan met de doorontwikkeling van een programma dat al na de zomer begint. Tijdens de masterclass heb ik mijn 15 belangrijkste takeaways voor contentmarketing toegelicht.
Klik hier voor de Slideshare

Doe jij in 2017 mee?

 

EduJong social learning platform contentmarketingAls marketing- en communicatieadviseur in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al meer dan 20 jaar werkzaam. Tijdens de masterclass heb ik het social learning platform EduJong gelanceerd. Daarmee draai ik de rollen om en draag ik jou via cursussen en workshops mijn kennis en ervaring over hoe je van je kennis waardevolle content maakt. Zodat je zelf je contentmarketing structureert en efficiënt organiseert.

 

De website www.edujong.nl is binnenkort live, maar je kunt je nu al opgeven voor:

Mail me op saskia@dejongev.nl of bel me op (06) 41 86 66 82.

Ik help je graag verder met de klik en de click!
Saskia de Jong

One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *