Masterclass Contentmarketing: maak van je kennis waardevolle content

Home » Marketing » Masterclass Contentmarketing: maak van je kennis waardevolle content
masterclass contentmarketing

Alleen als je de allerbeste content maakt, heb je impact. We leven in een tijdperk van informatie overload, de meeste content wordt niet eens gelezen! Hoe word je zichtbaar en bereik je je publiek? Ga met contentmarketing aan de slag en maak van je kennis waardevolle content.

‘Jij kunt van je kennis waardevolle content maken’. Met die boodschap zat ik begin 2017 aan tafel bij diverse klanten van DeJong&Verder. Zonder uitzondering had ik hun volle aandacht voor mijn training contentmarketing die toen nog alleen in mijn hoofd zat. De tryout is half mei 2017 gestart met 13 deelnemers en is afgerond. Deze pilot was de aanloop voor een cursus die ik heb ontwikkeld over contentmarketing.

De masterclass op 29 augustus was mijn stap 2.

Inmiddels zijn we al weer wat jaren verder en heb ik mijn masterclasses doorontwikkeld. Op koers met je contentmarketing geef ik nu twee keer per jaar, op deze pagina lees je meer over deze gratis masterclass. Ik heb ook mijn trainingsaanbod uitgebreid, zoals de maandelijkse Contentklas, die je helpt met je structuur en productie van alle soorten content die je wilt.

Wie? Wat? Waar? Hoe? Contentmarketing?

Vind je het lastig welke kanalen en media je moet kiezen? Weet je niet waar je doelgroep eigenlijk zit? Hoe ontwikkel je een heldere koers? Hoe maak je een tekst die gevonden wordt? Hoe bedenk je goede onderwerpen en hoe belangrijk is beeld? Wat is het bereik van alle inspanningen en hoe monitor je het resultaat? Allemaal zaken waarop ik tijdens de masterclass Contentmarketing in ging.

Leer mijn aanpak voor jouw contentmarketing

Een jaar geleden heb ik mij afgevraagd hoe ik mijn klanten nog beter kan helpen hun marketing en hun zichtbaarheid naar een hoger level te brengen. Bij vele herkende ik hetzelfde patroon: lastig er structuur en efficiency in aan te brengen en toch grote ambities. Contentmarketing biedt grote kansen, maar hoe verzilver je ze? Ik leer je hoe ik dat doe, ik leer je mijn aanpak, zodat je de basis van contentmarketing onder de knie krijgt.

Ik heb inmiddels al mijn kennis, ervaring én mijn visie in een systeem ondergebracht: de Contentroutekaart. De deelnemers aan de cursus contentmarketing werken er mee.

Reacties van 2 deelnemers

“Mooie masterclass Contentmarketing van Saskia bijgewoond. Waar de oude wereld gaat over boodschappen naar buiten duwen, is content marketing typisch een nieuwe wereld benadering. Het gaat daarbij vooral over inlevingsvermogen in mensen/organisaties die belangrijk voor je zijn en wat zij graag willen weten, waar zij door worden getriggerd. Het gaat niet primair over ‘eet meer van mijn product’, maar over hoe kan ik helpen, hoe kan ik waarde toevoegen? Saskia weet daar inspirerend over te vertellen.”
Jos Lichtenberg, Offroad Innovations

“In mijn functie als hoofdredacteur van vijf vakbladen in de bouw merk ik dat de behoefte aan contentmarketing bij met name de toeleverende industrie in de bouw enorm toeneemt. Geen simpele advertentie, maar een goed verhaal naar de klant. De masterclass Contentmarketing van Saskia gaf op perfecte wijze weer waar de kansen liggen voor het bedrijfsleven.”
Frank de Groot, Bureau Bouwcommunicatie

Vergelijkbare berichten