Nudges voorbeelden in de b2b [podcast]

Home » SPREX podcast » Nudges voorbeelden in de b2b [podcast]

#33 SPREX aflevering met Saskia de Jong

28 februari 2024

Host

Saskia de Jong

Over deze aflevering

Solo podcast over nudges met voorbeelden voor de b2b. Nudging heeft van origine vaak een maatschappelijke insteek. Het is het proces van mensen aanmoedigen om bepaalde keuzes te maken voor gedrag, zonder dat je ze één richting in duwt. Het idee is dat door die keuzes slim te bedenken, mensen worden geholpen betere keuzes te maken, voor zichzelf, voor de maatschappij.

Door subtiele aanpassingen in hoe opties worden gepresenteerd, kun je ook in de zakelijke markt gedrag en besluitvorming stimuleren. Op een prettige manier en niet opdringerig. Je hebt er altijd een dosis creativiteit voor nodig. Door creatief na te denken over het gebruik van nudging, kan ook jij verbeteringen in je bedrijf doorvoeren, wat betreft de organisatie of op commercieel vlak. En wie weet tegelijk ook een positieve bijdrage leveren aan de samenleving en de maatschappij. Hoe dat voor bedrijven en organisaties kan werken, staat centraal in deze podcast.

Ik vertel over het principe van nudges en geef daar voorbeelden bij in de b2b. En je krijgt 4 tips om nudging in je b2b-marketing te verwerken.

Over SPREX

SPREX is de podcast waarin ik praat met experts over impact. Mensen met járen ervaring of young professionals die elke dag het beste geven om zichzelf en de wereld te verbeteren. SPREX zoekt naar het detailverhaal, dat ene punt, de ultieme tip. Verwacht verrassende gesprekken over ondernemen, groeien en marketing, met concrete ideeën en inzichten om zelf impact te maken. Ik deel in de podcast ook mijn mening, advies en tips. Tijdens de gesprekken en in solo-afleveringen. Ook te beluisteren bij Spotify, Apple en Google.

nudges voorbeelden b2b

Beluister deze aflevering:

Vergelijkbare berichten