Home » Persberichten versturen
persberichten versturen

Persberichten versturen

Een BN’er die zich aan een hip merk verbindt, een startup die giga groeikapitaal binnenhaalt, een spraakmakende actie van een bekend merk, een crisissituatie waar ook ter wereld. De redactionele kolommen vullen zich snel. Voor slecht nieuws of sensatie staat de pers direct op de stoep.

Gelukkig kan iedereen in de krant, vakbladen, tijdschriften en op radio en tv komen, zonder bekende naam, ellende of sensatie! De media bieden graag tijd en ruimte aan wie nieuwswaarde en relevantie biedt voor hun publiek. Veel bedrijven en organisaties ondersteun ik hier al jarenlang mee. Graag werk ik ook met jou samen om jouw nieuws via persberichten te versturen. Ik ben marketeer en mediamaker in de technische industrie: de bouw, architectuur, vastgoed, maakindustrie, installatietechniek, die branches zijn mijn wereld. Ik ken de media en ze kennen mij.

No Dutch? To the English page

Zo kan jouw persbericht eruit zien:

Goed voor je zichtbaarheid en reputatie

Als je de media frequent via een persbericht laat weten met welke nieuwe dingen je bezig bent, dan word je steeds beter gezien in en door de media en groeit je expertstatus. Ze plaatsen jouw nieuws als ze weten dat de inhoud klopt, goed geschreven is, relevant is voor hun publiek. Vul zelf maar in wat dat voor je business kan betekenen! Met je nieuws in de media komen versterkt je reputatie en je business, tegen ultralage kosten.

Dit zeggen klanten en journalisten over mij:

Onze stoere initiatieven voor een kanteling in bouwend Nederland lukken dankzij Saskia die de schouders eronder zet. Met haar persberichten opende ze ontelbare deuren voor ons. En zij leerde mij onze boodschap aanstekelijk over te brengen. Mensen met lef en goede ideeën zoals Saskia hebben we hard nodig!
Clarence Rose
Kennisinstituut KERN
Wanneer onze redactie mail ontvangt van Saskia dan weten wij dat er over is nagedacht. Dat het inhoudelijk gedreven is. En met zorg, pit en passie is gemaakt, dat er aanknopingspunten in zitten voor onze doelgroep. Het wemelt tegenwoordig van de PR-doorgeefluiken die nauwelijks toegevoegde waarde leveren. Niets van dat bij Saskia.
Eddy Buiting
Eisma Bouwmedia
Al ruim 10 jaar verzorgt Saskia onze persberichten. De teller staat inmiddels boven de 100 en voorlopig stopt dat nog niet. Wij ervaren het als een uitstekende manier om in de pers te komen mede dankzij onze prettige samenwerking. En waar dat goed loopt, moet je niets veranderen. We hopen nog jaren samen zo door te gaan!
Merlin Hafkamp
Wienerberger

Veelgestelde vragen over persberichten versturen:

Hoewel ik over alles kan schrijven én toegang heb tot de adressen van alle media in Nederland, is het antwoord: nee. Wij hebben de beste samenwerking als wat jij doet aansluit bij mijn expertise in de technische markt. Dan schakelen we makkelijk en heb ik snel scherp welke media relevant zijn. Natuurlijk zijn er best wel eens uitzonderingen, dus vraag me gerust! Bekijk mijn klantenlijst.

Dat kan, maar ik leg de tekst altijd eerst langs mijn eigen maatlat. Met de verzending verbind ik er immers ook mijn naam aan. Ik check of de informatie een persbericht waard is en hoe de tekst is geschreven. Vind ik de tekst – voor een persbericht – niet sterk genoeg, dan meld ik dat zodat hij verbeterd kan worden, door mij of door jou. En: het beeldmateriaal bepaalt mede het succes van de verzending, dus dat beoordeel ik ook en ik adviseer eventueel als dat beter kan.

Per persbericht bekijk ik voor welke media het nieuws interessant is. Afhankelijk van de omvang van jouw portfolio kunnen het dus meerdere perslijsten zijn. Soms is nieuws juist of ook voor regionale media geschikt, soms met name voor de dagmedia, of uitsluitend voor vakmedia. Dat kan per organisatie én per onderwerp enorm verschillen. Een perslijst is dus altijd maatwerk.

Ik maak gebruik van een Nederlandse persdatabase. Die data worden permanent actueel gehouden. Daar kan jouw eigen uitzoekwerk gewoon niet tegenop, moet je ook niet willen. En omdat hierin de adressen van álle media in ons land beschikbaar zijn, maak je het jezelf vele malen makkelijker regelmatig(er) een persbericht te laten versturen. Verzending is AVG-proof.

Voor het verzenden van persberichten naar België, Duitsland en Engeland werk ik samen met daar gevestigde communicatiebureaus. In België doet ik dat vrijwel maandelijks. Met het gehele traject ontzorg ik je, inclusief de vertalingen.

Dat zijn er zeker meer dan 2.500, wel in ruim 30 jaar tijd hoor! En die zijn samen zeker meer dan 25.000 in de media verschenen. Ik ben er best trots op! Meer over mij.

Dat is een heel handige hulp! Maar het gaat natuurlijk niet vanzelf. Jij weet net als ik dat je broddelwerk kan krijgen als je een machine aan het werk zet. Jij weet wat je nieuws is, jij kent de ins en outs. Mijn bijdrage blijft de nieuwswaardigheid scherp in het oog te houden, de perslijst samen te stellen en natuurlijk ChatGPT in toom te houden.

Ik ben marketeer en mediamaker in de b2b en ondersteun al ruim 30 jaar innovatieve bedrijven en ondernemers die bouwen aan hun merk, identiteit en kennisdeling. Voor dialoog met doelgroepen en een stem en gezicht in de markt. Nieuws maken en de organisatie van free publicity met bijvoorbeeld persberichten is een rode draad in mijn werk.

Wil je starten?

Super, ik ga graag met je aan de slag om ook jouw persbericht naar de media te versturen!

Ik heb nodig

Briefing, tekst, beeld

Je krijgt

Redactie, perslijst, statistieken

Investering

Schrijven + verzenden: 730 euro

Boek een half uurtje online om je persbericht (of ideeën) te bespreken.

Of neem contact met me op via saskia@dejongev.nl of bel me op (085) 017 1700. Alle lijnen staan open!