
Saskia’s portfolio
Projecten van DeJong&Verder

DNA in de bouw | strategie, contentmarketing, free publicity, evenementen
Sinds 2012 ben ik lid van vereniging DNA in de bouw. Dankzij DNA kan ik meedraaien in grote projecten die de bouw en de sector veranderen. Van 2013-2016 maakte ik deel uit van het kernteam PassREg in Nederland, met formele afsluiting tijdens het NulNu congres dat DNA 2x samen met de Jaarbeurs organiseerde, een idee van mij. Tussen 2016 en 2020 stuurde ik de communicatie internationaal aan van het EU-project AZEB. Ik deed ook de communicatie voor de ontwikkeling van ecowijk De Kiem in Arnhem. En ik ben al jaren nauw betrokken bij de marketing- en communicatieactiviteiten van DNA zelf.

Stichting WNR | strategie, contentmarketing, free publicity, evenementen
Stichting WoonlastenNeutraal Renoveren is een club van mkb-bedrijven – opgericht door DNA-leden – die VvE’s helpt met verduurzamen. Vanaf de start in 2020 ben ik betrokken bij de ontwikkeling en uitrol van marketing en communicatie. Ik ontwikkelde (met mijn team) de website, een boekje, een brochure en denk mee hoe WNR zich een positie op de markt verwerft met contentmarketing en free publicity en activiteiten ontplooit als webinars en presentaties.

Federatie NRK | strategie, contentmarketing, free publicity, evenementen
Sinds 2011 ben ik (met mijn team) werkzaam voor de Federatie NRK. Voor onder meer de productie van het magazine Netwerk en ondersteuning van diverse projecten met concept, tekst en organisatie. Andere activiteiten zijn: communicatiebeleidsplannen, vernieuwing structuur website en schrijven content, redactie social media, free publicity. Enkele van de projecten: organisatie Rethink Awards, Clean Sweep, NRK E-Comply. Ik was in 2021 tevens interim communicatiemanager.

BRIS | strategie, contentmarketing, free publicity
Rond 2020 was ik 2 jaar interim betrokken bij de marketing van BRIS, BouwRegelgeving InformatieSystemen. Het bedrijf zocht opnieuw structuur in marketing- en communicatieactiviteiten. In korte tijd zette ik op touw: redactie en productie folders, eventflyers, catalogus, een beurspresentatie, vernieuwde website, strategie en productie emailings. Ik ontwikkelde ook de aanpak van free publicity, wat nu onder andere resulteert in publicaties op kanalen van derden. In 2023 draaide ik opnieuw interim mee.

Betonstaal | strategie, free publicity
Betonstaal is een voorbeeld van de vele klanten die ik ondersteun bij hun free publicity, zichtbaarheid in de media en perscontacten. Veel bedrijven en organisaties hebben niet heel frequent iets te melden aan de pers, maar willen wel graag de aandacht van journalisten en de media op dat ene moment bij productnieuws of een interessant project. Voor Betonstaal verzorgde ik enkele persberichten en mediapitches die tot verrassend mediabereik hebben geleid. Met enige regelmaat overleggen we over nieuwe kansen om in de pers te komen.

Omnicol | strategie, contentmarketing en free publicity
Een voorbeeld van een veel voorkomend type trouwe klant van mijn bureau is Omnicol. Onze samenwerking is niet vastomlijnd, maar jaarlijks zijn er altijd diverse projecten, groter of kleiner. Het werk voor Omnicol loopt uiteen van meedenken over en productie van campagnes, free publicity over productnieuws, contentmarketing met blogs en artikelen voor de nieuwsbrief. En ik dacht tijdens de coronatijd mee hoe de buitendienst zakelijk fit te houden, zodat Omnicol munitie kreeg voor marketing en sales in veranderde tijden.

Ventistone | strategie, contentmarketing en free publicity
Nog een trouwe klant is Ventistone en ook zonder vast plan van samenwerking. Ik hielp het bedrijf eerder met de tekstuele positionering van producten en diensten en verzorg vanuit die basis contentmarketing en free publicity op afroep.
Een van de directeuren van Ventistone is ook vanaf het eerste uur een trouwe deelnemer van de cursussen die ik over contentmarketing, free publicity en impact maken ontwikkelde.

Bostik | contentmarketing en free publicity
Voor Bostik/Den Braven verzorgde ik ook free publicity, in totaal maakten we meer dan 40 persberichten, veelal met productnieuws. Een deel van de persberichten gaat – in het Nederlands en Frans – ook naar de Belgische media in de bouw en industrie, via mijn Belgische PR-partner.
Ik ben verder betrokken bij tal van inhoudelijke content, zoals blogs en whitepapers. Onder andere over luchtdicht bouwen, geluidsoverlast, tocht en kou in huurwoningen, geveltechniek en diverse certificeringen.

Bouwnext | strategie, contentmarketing en free publicity
Bouwnext ondersteun ik van tijd tot tijd met de positionering van marketing en communicatie. Zoals voor de eigen website en bij projectcommunicatie. Voor de nieuwe duurzame huurappartementen in de Gestelse buurt in Den Bosch ontwikkelden we een whitepaper en organiseerden we free publicity en rondleidingen. Met groot resultaat.

Makita | free publicity
Makita Nederland werkt sinds 2007 samen met DeJongEV om free publicity structureel en proactief te organiseren. Samen creëren wij mediabereik over nieuwe toepassingen of vernieuwde modellen in het gereedschapsassortiment voor de bouw- en groensector. De constante stroom van berichtgeving, goed geschreven en met goed beeldmateriaal, staat garant voor grote zichtbaarheid van Makita in de media en in de redactionele kolommen. De teller persberichten staat al ruim boven de 150 stuks! Wat langer geleden verzorgde ik voor Makita de research en redactie van een whitepaper over kwartsstof en een congres over dit onderwerp.

Wienerberger | free publicity
Sinds 2011 verzorg ik voor Wienerberger de persberichten. Regelmatig overleg over persberichten en reportages heeft het organiseren van publiciteit structureel op de agenda gezet. De persberichten van Wienerberger scoren altijd goed in de media. Dat komt door goede teksten, een titel die triggert en door aantrekkelijk en voldoende beeld bij te sluiten. Inmiddels verzonden we meer dan 100 persberichten.
Contentmarketing
Je klant, doelgroep, publiek helpen met kennis en informatie die waardevol is en waar men mee verder kan. Dat is de essentie van contentmarketing. Is dat interessant voor je? Ik schreef deze uitgebreide pagina over contentmarketing zodat jij kunt starten!
Free publicity
Met free publicity word je zichtbaar in de media, en in de markt. Het kan zeer interessant zijn voor je business. Zie je kansen? Ik schreef een pagina boordevol nuttige informatie over free publicity die je op weg helpt.