Marketing en communicatie voor bouw en techniek

Zo lang ik werk ben ik betrokken bij marketing en communicatie over bouw en techniek. Ik werkte bij een paar grote bouwbedrijven als hoofd PR en begon in 1995 zelfstandig onder de naam DeJong&Verder.

Ik heb het vak in de vingers. En ik heb er ook na al die jaren nog steeds ongelooflijk veel plezier in. Je kunt me er voor wakker bellen, ik sta altijd aan. Voor grote projecten, kleine klussen, langjarig, kortlopend. Het succes dat mijn klanten er mee hebben, is mijn succes.

Duurzaamheid mijn fundament

Vroeg in de 21e eeuw kwam ik in aanraking met duurzaam bouwen. Als marketeer bouwde ik voorsprong op omdat ik kennis en ervaring bij veel projecten opdeed, ook internationaal. Het gaf me onderscheid in de markt en een netwerk van kennis en kennissen.

Het werd een steeds sterkere intrinsieke motivatie bij te dragen aan een betere wereld, dat zie je aan mijn projecten en initiatieven. Het was in 2015 aanleiding voor de consumentenblog Woontlekker. Toen een nieuwe uitdaging voor mij: consumentencommunicatie! Bewoners lezen en leren er hoe je een energiezuinig huis realiseert. De website wordt door duizenden mensen bezocht. Ik doe het pro bono.

Ja echt:
jaar ervaring
klanten in de media
stuks waardevolle content
events (tot 3.000 man)

In ruim 3 decennia heb ik mij ontwikkeld tot een praktische strateeg met creatief brein en een treffende pen, duurzaam gedreven. Door permanent te investeren in mijn eigen ontwikkeling als marketeer en ondernemer blijf ik bij en scherp. Het geeft me veel energie en die geef ik graag door!


Ik leer het je bij ETAGO

Je blijven ontwikkelen is de sleutel tot langdurig persoonlijk en zakelijk succes, ik ervaar het dagelijks. Het werd mijn motivatie voor ETAGO.

Ik wil de kennis en ervaring die ik als marketeer en mediamaker heb opgebouwd graag aan jou overdragen.

ETAGO brengt praktische kennis, over ondernemen, groeien en marketing. Op dit online platform vind je mijn kennis en inspiratie in cursussen en webinars.

Mijn kennis delen, daar houd ik van

Deze vragen worden mij veel gesteld:

Goede vraag! Mijn bureau heet DeJong&Verder, afgekort: dejongev.

Verder in de naam van mijn bureau DeJong&Verder is figuurlijk: samen komen we verder, ik breng je verder, jij bent de persoon verder. Overigens krijg ik die vraag vanaf de start in 1995 vaak, het geeft altijd een leuke introductie bij een kennismaking!

Als je werkzaam bent in de technische industrie en ondersteuning, kennis en inspiratie zoekt in marketing en communicatie schuif ik graag aan. Strategie, concept, uitvoering, we doen het samen of ik leer het je!

Nee joh! Dan zou ik jou en mezelf beperken. Ik werk vooral samen met internetbedrijven, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, videomakers en journalisten. Met sommige al 25 jaar!

We zijn in 2015 verhuisd naar een huis uit de jaren 70. Daar moest flink wat aan worden opgeknapt. Zo hebben we zelf het dak van binnenuit volledig geïsoleerd, dat was een forse klus. Mijn partner en ik hebben zoveel mogelijk duurzame keuzes gemaakt. Mijn 2 kinderen wonen beide in Utrecht op kamers, eentje is inmiddels afgestudeerd. Ik woon nu met hond alleen in Tiel, want ik ben begin 2022 weduwe geworden. Na wat existentiële overpeinzingen heb ik uit het verlies veel kracht kunnen halen die tot nieuwe plannen leidden, zowel zakelijk als privé.

Ik ga regelmatig naar (online) congressen en workshops, ook in het buitenland trouwens en ik houd relevante publicaties en presentaties bij. Ben altijd aan het lezen, boeken en natuurlijk veel online. Vooral over marketing en ondernemen. Door de kennis van anderen te benutten, kan ik nieuwe methodes ontwikkelen, bijvoorbeeld voor contentmarketing en complexe onderwerpen toegankelijk maken. Ik ontwikkel ook cursussen samen met anderen. Die staan op het e-learning platform ETAGO en sinds 2023 ook op mijn consumentenblog Woontlekker.

Omdat ik al zo lang meedraai heb ik succesvolle methodes en bewezen aanpakken. Die wil ik graag overdragen. Veel mensen willen helemaal niet iemand inhuren, maar het liever zelf kunnen en doen. Het motiveert mij enorm om mijn kennis en ervaring om te zetten in e-learning en andere producten waardoor je je kunt blijven ontwikkelen en groeien. De dankbaarheid en het enthousiasme dat ik terugkrijg motiveert mij enorm en geeft me veel energie.