social media jaarteller

Social media jaarkalender [met tekst teller]

Home » Marketing » Social media jaarkalender [met tekst teller]

Goed overzicht in al je socials posts met de social media kalender, 365 dagen lang. Tweets, Linkedin updates, Facebook-posts, ze konden er allemaal in. Extra handig: de kolom die automatisch het aantal tekens van je post telde, een tekst teller dus.

Let op, dit is oud nieuws!

Deze kalender heb ik enkele jaren als download aangeboden, maar er zijn inmiddels zoveel mogelijkheden om (in tools) tekst te tellen die handiger zijn, dat hij geen toegevoegde waarde meer heeft. Ik laat dit bericht staan, want het blijft belangrijk om je te realiseren dat de omvang van je social post en de hoeveelheid tekst relevant kan zijn in wat je post en op welke manier je dat doet.

Wel actueel: Contentkalender

Ben je dagelijks bezig met content? Kijk dan eens bij de Contentkalender, ook een gratis download van mijn site. In deze Excel plan je je blogs, artikelen, e-books en andere content voor het hele jaar in 365 nu nog lege vakjes. Hij geeft je structuur en overzicht en is een handige tool. Ik maak hem al een aantal jaren, hij wordt jaarlijks honderden keren gedownload.

Social media kalender telde tekst automatisch

Werk je met online tools als Hootsuite of plaats je je posts direct in je timeline op het kanaal zelf? Voor alles is wat te zeggen. In die gevallen omdat je daar bijvoorbeeld ook het bereik van je posts kunt monitoren. Dat kan met deze social media jaarkalender niet. Deze kalender had als voordeel dat de lengte van je posts automatisch werden geteld. Vanaf 100 woorden werd het veld steeds roder. Super handig! Een ander voordeel was dat je je updates op online kanalen voor het hele jaar bij elkaar kon houden, tot op het uur nauwkeurig.

Oud nieuws dus, waar je niks meer aan hebt. Hier heb je wel wat aan:

Inspiratie over contentmarketing?

Voor contentmarketing hoef je maar 1 focus te hebben: je klant waardevolle content bieden: oplossingen, antwoorden en uitleg geven en inspireren. Maar wat doe je wanneer, hoe en in welke vorm? Met een slimme en haalbare aanpak blijf je door de bomen het bos zien en haakt je klant aan. Een keer een blog en een folder lukt iedereen. Pakkende content én een structuur voor nu en straks, dát zijn je uitdagingen. Kun je inspiratie over gebruiken? Kijk dan eens bij deze 18 aandachtspunten over contentmarketing die ik je voor je op een rij heb gezet.

Veel succes!

Vergelijkbare berichten