#22 Met zelf onderzoek doen bouw je impact en autoriteit op
Host
Saskia de Jong
Over deze aflevering
Solo podcast van mij over dat je door zelf onderzoek te doen grote impact en autoriteit opbouwt. Zelf onderzoek doen is een kwestie van slimme marketing. Je kunt er groot bereik mee opbouwen. Het levert krachtige en authentieke inhoud op, content waar je goed mee kunt scoren en die je impact en autoriteit oplevert. Je hoeft niet groot of bekend te zijn om onderzoek te doen. Het hoeft ook niet wetenschappelijk te zijn. Als het maar wel iets nieuws brengt voor de mensen die je er mee wilt bereiken. Hoe je dat kunt opstarten, hoor je in de tips en adviezen die ik je geef in deze podcast.
Ik vertel ook het verhaal over Florence Nightingale. Deze beroemde verpleegster ontdekte halverwege de 19e eeuw dat soldaten stierven door ziektes die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden, en dat de meesten niet dood gingen door hun oorlogswonden. Haar onderzoek is baanbrekend geweest, en bijzonder is dat dat baanbrekende ook in de visualisatie van de cijfers zit, dus in het plaatje dat ze over de cijfers maakte die ze had verzameld. Haar adviezen kregen wereldwijd navolging, ze werd er wereldberoemd mee. Van Florence leren we 150 jaar later dat je met zelf onderzoek doen en de data die het oplevert grote autoriteit en geloofwaardigheid kunt opbouwen. Bovendien: hoe je ze visualiseert kan de katalysator zijn.
Over SPREX
SPREX is de podcast waarin ik praat met experts over impact. Mensen met járen ervaring of young professionals die elke dag het beste geven om zichzelf en de wereld te verbeteren. SPREX zoekt naar het detailverhaal, dat ene punt, de ultieme tip. Verwacht verrassende gesprekken over ondernemen, groeien en marketing, met concrete ideeën en inzichten om zelf impact te maken. Ik deel in de podcast ook mijn mening, advies en tips. Tijdens de gesprekken en in solo-afleveringen. Ook te beluisteren bij Spotify, Apple en Google.