Techniek uitleggen met visuele communicatie overtuigt sneller en beter, zeker in technische markten. Interview met Remco Guijs.
Techniek uitleggen met visuele communicatie
Waar het product, de dienst of de oplossing complex is, helpen plaatjes om te informeren, uit te leggen en te overtuigen. Toch is techniek uitleggen met visuele communicatie in veel industrieën waar het verhaal ingewikkeld is, nog helemaal geen gemeengoed. Bijvoorbeeld in technische markten. Dat je complexiteit juist heel goed kunt verhelderen met beeld, en zeker bewegend beeld zoals video en animaties, daarover gaat deze aflevering van de SPREX podcast met Remco Guijs. Hij is visual engineer bij Indall, een bedrijf dat techniek visualiseert en uitlegt. Hij ‘verbindt complexe informatie uit de techniek met doeltreffende en ijzersterke visuele concepten’ zo is te lezen in zijn Linkedin-profiel.
In deze aflevering gebeurt iets bijzonders: we maakten luistercommunicatie over visuele marketing. Leuk en lastig tegelijk!
De helft van onze hersenen functioneert beter bij het zien van beelden. Mensen hebben visueel iets nodig om de verbeelding aan te spreken en beter te begrijpen wat er mogelijk is, bijvoorbeeld met technische oplossingen en technische producten. Luister naar mooie voorbeelden over de nieuwe lift van Qimarox en de subsidieaanvraag van GroenvermogenNL. Visueel zijn doelgroepen overtuigd en beslissingen versneld. Remco geeft 5 tips mee!

Beluister deze aflevering:

Host & Expert
Saskia de Jong
Remco Guijs
Over deze aflevering
Complexiteit verhelder je goed met bewegend beeld zoals video en animatie vertelt Remco Guijs.
Over SPREX
SPREX is de podcast waarin ik praat met experts over impact. Mensen met járen ervaring of young professionals die elke dag het beste geven om zichzelf en de wereld te verbeteren. SPREX zoekt naar het detailverhaal, dat ene punt, de ultieme tip. Verwacht verrassende gesprekken over ondernemen, groeien en marketing, met concrete ideeën en inzichten om zelf impact te maken. Ik deel in de podcast ook mijn mening, advies en tips. Tijdens de gesprekken en in solo-afleveringen. Ook te beluisteren bij Spotify en Apple.

Saskia de Jong – marketeer en mediamaker
Een rode draad in mijn loopbaan is de worsteling in technische markten hoe je je waarde het best naar de markt krijgt. Hoewel ik geen techneut ben, kan ik snel tot de kern doordringen. Ik heb zoveel ervaring met marketing en communicatie in de techniek dat ik snel snap wat de essentie is. Bedrijven en organisaties schakelen mij in omdat ik ze help met een helder en overtuigend verhaal. Met mijn hulp worden zij geziene experts in hun vakgebied, waar niemand omheen kan.