De media wachten op
jouw nieuws en ideeën,
iedere dag opnieuw

 

Met free publicity krijg je een plek voor je nieuws in de media, word je zichtbaar in de markt en vergroot je expertstatus. Hoe maak je van een nieuwswaardig topic onweerstaanbaar nieuws? Roep mijn hulp in! Ik schreef en verzond al meer dan 2.500 (!) persberichten en zette honderden media pitches uit. Ik weet wat werkt en wat niet en ken de weg in medialand.

Ik help je met je bereik en positie in de media. Jaarlijks 3x overleg met mij, 6 inspiratiemails en V&A per mail structureert je free publicity.

Word zichtbaar in je markt

Een persbericht uitsturen, een interview geven, een artikel schrijven. Het lijkt eenvoudig, toch wordt er veel mee geworsteld. Hoe krijg je de aandacht van de journalist voor jouw nieuws of een artikel? Hoe organiseer je het, hoe creëer je pakkende teksten, hoe krijg je structuur in je aanpak? En oh ja, heeft het wel voldoende nieuwswaarde? 
Ik weet en ik voorspel: je hebt het wel, de aandacht krijg je en de structuur lukt ook.

Wat is nieuws?

Wat nieuws is, lijkt nogal eens een breed begrip. Maar dat is het niet. Iets is nieuws als je er nog niet eerder over hebt geschreven. Punt. 

Gebruik de media voor je marketing

Zet de media niet alleen in voor je onderneming, maar ook voor de marketing van je producten en diensten. Dat is niet alleen slim, het kost je slechts een fractie van het budget van de meeste andere commerciële activiteiten. 

Maak van het persbericht de motor van je zichtbaarheid. Het 'wie-wat-waar' format van het persbericht dwingt je tot structuur, compactheid en focus die je ook helpen bij je marketing. Rol je nieuws daarna verder uit in andere vormen, offline en online.

 

Journalist geeft jou het podium

Veel van wat jouw klant interesseert leest hij in offline en online media. In tal van marktsectoren timmert een groot aantal en belangrijke (vak)media aan de weg, vooral in de b2b.
De kracht van de media maakt het onverminderd relevant om een relatie met redacties en journalisten op te bouwen. Het levert jou inzicht op waarover ze willen schrijven en wat hen en de lezers interesseert. En: ze leren jou en je organisatie kennen. Jij kunt een gewaardeerde nieuwsbron worden.

Free publicity is de goedkoopste manier om op de radar te komen van je doelgroep. Op een onafhankelijke plek: de redactionele kolommen. En met waarde: je leent de autoriteit van het medium. Natuurlijk: je hebt niet altijd de regie, maar als je niet pro-actief bent, krijg je sowieso geen aandacht. Met free publicity krijg je bereik en positie in de media en vinden klanten je.

Speel in op de uitdaging van de journalist

Veel journalisten, zeker bij de vakmedia, hebben weinig tijd om aan vrije nieuwsgaring te doen. Daarom waarderen ze nieuwswaardige ideeën van bedrijven en organisaties of een goed geschreven klant-en-klaar persbericht waar de commercie niet vanaf druipt. Om hun werk goed te doen helpt input vanuit de markt.

Dit is kansrijk voor jouw ideeën en nieuws! Zeker in de b2b zijn projecten, expertise, innovatie en vakinhoudelijke informatie altijd goede aanleidingen voor free publicity.

Wat zoekt een journalist? (Amerikaans onderzoek)

  • 39% wenst exclusief onderzoek
  • 27% wil ‘breaking news’
  • 19% wil relevante content
  • 15% wenst verhalen met emotie

De media wachten op het nieuws dat de markt brengt. Iedere dag willen en moeten zij verversen.
En je klanten? Die zijn op zoek naar jouw nieuws en informatie en baseren hun beslissingen onder andere op wat zij lezen in de media.

Wie zichtbaar is wordt gevraagd en vergroot zijn invloed. Daarom: agendeer free publicity, gebruik online tools en schakel hulp in als je maximaal effect wilt.

Op jouw nieuws wordt gewacht!

Met zorg, pit en passie

Wanneer er in onze redactie mailbox mail verschijnt van Saskia de Jong dan weten wij dat er over is nagedacht. Dat het inhoudelijk gedreven is. Dat het met zorg, pit en passie is gemaakt, en dat er aanknopingspunten in zitten voor onze doelgroep. Het wemelt tegenwoordig van de PR-doorgeefluiken die nauwelijks toegevoegde waarde leveren. Niets van dat bij Saskia.

Eddy Buiting, Eisma Bouwmedia

Schouders er onder

Onze stoere initiatieven voor een kanteling in bouwend Nederland lukten dankzij Saskia's schouders eronder. Met haar persberichten opende ze ontelbare deuren voor ons. En zij leerde mij onze boodschap aanstekelijk over te brengen. Mensen met lef en goede ideeën zoals Saskia hebben we hard nodig!

Clarence Rose, Kennisinstituut KERN

 

Wie is Saskia?

Als marketeer en media-expert in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks de rode draad in wat ik voor klanten doet. Ik heb veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector en ben vertrouwd met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden.

Met mijn kennis en inspiratie en de structuur van onze samenwerking kom jij met jouw nieuws en ideeën in de spotlights, intern én extern, dat weet ik zeker! Begin met het invullen van dit formulier dan starten we binnenkort!

Saskia de Jong

Ja, ik wil meer free publicity!

Vul het onderstaande formulier in en ik neem contact met je op!

Leave this field blank