White paper geeft b2b klanten onmisbare kennis [podcast]
#26 SPREX aflevering met Saskia de Jong
Host & Expert
Saskia de Jong
Over deze aflevering
Solo podcast over white papers die in de marketing van groot gewicht zijn. Om het effect dat je er mee kunt hebben en om de organisatie die het vergt om ze te produceren. White papers staan vaak bovenaan de content piramide: ze kosten veel tijd en energie om te maken. Tegelijk zijn ze een belangrijke bron voor tal van andere content. Onderzoeken bevestigen voortdurend dat ze veel invloed hebben op beslissingsprocessen. Met een white paper verspreid je onmisbare kennis waar b2b klanten op vertrouwen.
In deze podcast vertel ik je meer over de kracht van white papers en ik geef voorbeelden uit eigen praktijk en hoe je ze kunt opbouwen, inclusief 6 punten die je voor de start scherp moet hebben.
White papers zijn een krachtig marketinginstrument dat je expertise op een maximale manier toont en vergroot. Ze hebben invloed op het besluitvormingsproces van je klanten en vormen de hoeksteen van contentmarketing.
Je hoeft geen white paper van 50 pagina’s te maken, 6 tot 8 pagina’s kan al volstaan. Uiteraard moet je een goed stuk informatie vergaren waar je jouw doelgroepen mee verder helpt. Daar zit research aan vast en denk- en schrijfwerk. Doe je het voor het eerst pak dan een af te bakenen onderwerp beet. Zo houd je het behapbaar voor jezelf, ook in de tijd.
Over SPREX
SPREX is de podcast waarin ik praat met experts over impact. Mensen met járen ervaring of young professionals die elke dag het beste geven om zichzelf en de wereld te verbeteren. SPREX zoekt naar het detailverhaal, dat ene punt, de ultieme tip. Verwacht verrassende gesprekken over ondernemen, groeien en marketing, met concrete ideeën en inzichten om zelf impact te maken. Ik deel in de podcast ook mijn mening, advies en tips. Tijdens de gesprekken en in solo-afleveringen. Ook te beluisteren bij Spotify, Apple en Google.
